שוק המט"ח: הדולר היציג נותר יציב על 3.53 שקלים

האירוע המרכזי אליו נושאים המשקיעים את עיניהם כעת הוא פגישת הריבית של הפד, שתסתיים היום ■ לפי הערכות בשווקים חברי הבנק המרכזי יגיעו להחלטה על צמצום התוכניות להקלה כמותית

הדולר והאירו שמרו היום על יציבות במהלך המסחר הבינבנקאי במט"ח (ד'). הדולר היציג נותר יציב ברמה של 3.53 שקלים והאירו נקבע על 4.72 שקלים. בעולם נסחר האירו ביציבות סביב 1.335 דולרים לקראת הודעת הפד היום.

האירוע המרכזי אליו נושאים המשקיעים את עיניהם כעת הוא פגישת הריבית של הפד, שתסתיים היום. לפי הערכות בשווקים חברי הבנק המרכזי יגיעו להחלטה על צמצום התוכניות להקלה כמותית, במסגרתן הפד רוכש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. "אם לא יוחלט על צעד כלשהו זה יפגע באמון של הפד", אומר אריק גרין, מנהל בחברת TD Securities. גרין הוסיף ואמר כי אם יוחלט שלא להאט את רכישות האג"ח, זה יבלבל את השווקים.

בתוך כך, הנשיא אובמה תקף בחריפות את הרפובליקאים, שמאיימים לסגור את הברז התקציבי לממשל הפדרלי, כלומר להשבית את פעולות הממשלה, אם לא תתקבל דרישתם לבטל כליל את הרפורמות במערכת הבריאות הידועות בכינוי "אובמהקר".

אתמול דיווח בנק ישראל כי המדד המשולב למצב המשק בחודש אוגוסט עלה ב-0.2%. קצב עליית המדד בחודשים האחרונים משקף בין השאר את ההאצה בקצב גידולו של התוצר העסקי ברבעון השני, שמקורה ככל הנראה בתחילת ההפקה של הגז הטבעי.

בבנק ישראל מציינים כי קצב עלייתו של המדד מעבר לכך מבטא צמיחה מתונה אך יציבה. עליית המדד משקפת גם עלייה במדד הייצור התעשייתי וביצוא הסחורות כמו גם עלייה קלה במדדי הפדיון בענפי השירותים והמסחר. עליות אלו מותנו על ידי ירידות ביבוא מוצרי צריכה ומוצרי גלם, ביצוא השירותים ובשיעור המשרות הפנויות.