וול סטריט: ה-S&P ננעל בשיא כל הזמנים לאחר הודעת הפד

חברי ועדת השוק הפתוח החליטו להותיר את קצב רכישות האג"ח על כנו ■ מאקרו: נתוני התחלות ואישורי הבנייה לחודש אוגוסט לא עמדו בתחזיות המוקדמות ■ תשואות האג"ח הממשלתיות נפלו, הדולר והזהב זינקו

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות לאחר ההחלטה המפתיעה של הפד לדחות את הנסיגה מהתוכניות להקלה כמותית ולהמשיך בקצב רכישות האג"ח הנוכחי. בתגובה להחלטה, מדד ה-S&P זינק ביותר מ-1% לשיא כל הזמנים, בעוד שהדולר ותשואות האג"ח ירדו בחדות. החוזים על הזהב והנפט טיפסו ביותר מ-3%.

כאמור, מרבית חברי הפד תמכו בהחלטה להותיר את קצב רכישות האג"ח על כנו, תוך שהם מציינים כי "יש לחכות לעדויות נוספות לכך שהשיפור הכלכלי יימשך". הסיבות המרכזיות שעמדו לנגד עיניהם היו שיעור האבטלה היחסית גבוה וכן החשש מפני האטה בצמיחה בשל הקיצוצים בהוצאות הממשלה. (לסיפור המלא)

הפד פרסם גם תחזיות לשנה הנוכחית ולשנים הבאות. בשל החששות מפני האטה הבנק המרכזי מעריך כי הכלכלה תצמח בקצב של כ-2%-2.3% בשנה הנוכחית, לעומת הערכה קודמת שעמדה על קצב צמיחה של 2.3%-2.8%. לגבי 2016, הפד צופה כי הכלכלה תתרחב בקצב של כ-2.5%-3.3%.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ג') כאמור בעליות קלות, לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן ובציפייה דרוכה לקראת תוצאות פגישת המדיניות המוניטארית שהחלה אתמול והסתיימה היום.

בזירת המאקרו פורסמו נתוני התחלות ואישורי הבנייה לחודש אוגוסט. התחלות הבנייה טיפסו ב-0.9% בחודש אוגוסט, לרמה שנתית מתואמת עונתיות של 891 אלף, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על עלייה חדה יותר לרמה של 921 אלף. אישורי הבנייה ירדו ב-3.8% לרמה שנתית של 918 אלף.

מיקרוסופט מגדילה הדיבידנד

מניית מיקרוסופט ריכזה עניין אתמול לאחר שהודיעה כי היא מקפיצה את הדיבידנד שלה ב-22% ל-28 סנט למניה, וכי תבצע רכישה חוזרת של מניות ב-40 מיליארד דולר.

חברת התוכנה אדובי רושמת עליות חדות לאחר שדיווחה על עלייה במספר המשתמשים הרשומים שלה.

בלקברי הציגה היום את ה-Z30, סמארטפון מתקדם הנחשב לספינת הדגל שלה. החברה נאבקת לשוב ולהשיג נתח שוק חרף ערפל כבד סביב עתידה. במקביל החברה הודיעה כי היא חותכת 40% ממצבת העובדים שלה.

חברת טבע הודיעה אתמול כי מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישר פורמולציה חדשה לתרופת ה-TREANDA בהזרקה, לטיפול בבסוגים שונים של מחלת הסרטן.

קומפיוג'ן דיווחה אתמול על תוצאות ניסויים עבור CGEN-15049, חלבון החשוב לבקרת פעילות מערכת החיסון. זהו אחד מתשעת חלבוני הבקרה החדשים שהתגלו על ידי על ידי שימוש בכלים החישוביים הייחודים של קומפיוג'ן. התוצאות מראות ש-CGEN-15049 מעכב את הפעילות של מספר סוגי תאים במערכת החיסון, הממלאים תפקידי מפתח בתגובת מערכת החיסון לגידולים סרטניים.