מזור רובוטיקה רוצה לגייס עד 40 מיליון דולר בנאסד"ק

החברה, שפיתחה רובוט המסייע בניתוחי גב, ונסחרת בתל-אביב לפי שווי של 295 מיליון דולר, תגייס באמצעות הנפקת תעודות פיקדון (ADS) ■ לפני 4 חודשים היא כבר הנפיקה ADS בארה"ב ללא גיוס הון

עכשיו זה ברור כמעט מעבר לכל ספק: 2013 היא שנת הנפקות הביומד הישראליות בוול סטריט. אחרי ההנפקות הראשוניות של אלקוברה וקמהדע, וההנפקות המשניות של קיריקס, מדג'ניקס ואינספייר MD, ועל רקע ההנפקה הקרבה של אנזימוטק, מתווספת לרשימה חברה ישראלית נוספת - כזו שכבר הוכיחה את עצמה מעל ומעבר.

מדובר במזור רובוטיקה (Mazor Robotics), שנסחרת בשוק ההון המקומי לפי שווי של 295 מיליון דולר, והגישה לרשות לני"ע האמריקאית טיוטת תשקיף ראשונה לקראת הנפקה ראשונה של תעודות פיקדון שלה (ADS) בוול סטריט. מזור רובוטיקה מתכננת לגייס עד 40 מיליון דולר, וכחתמי ההנפקה ישמשו בנקי ההשקעות ברקליס (ראשי) ו-Ladenburg Thalmann & Co ו-JMP Securities (משניים). אורי הדומי, מנכ"ל החברה, אומר ל"גלובס" כי היקף הגיוס שצוין בטיוטה אינו מחייב, והוא עשוי להשתנות.

מזור, נזכיר, רשמה למסחר בנאסד"ק תעודת פיקדון שלה (American Depositary Share) כבר במאי האחרון, אך מהלך זה לא כלל אז גיוס של הון מהציבור. ADS, כפי שהסברנו כאן בעבר, הוא ני"ע אמריקאי שעוקב אחר ני"ע זר, ובמקרה של מזור כל ADS שווה לשתי מניות רגילות של החברה בתל-אביב. נכון לרגע זה, תעודת הפיקדון של מזור נסחרת תחת הסימול MZOR לפי מחיר של 16.15 דולר. לחברה יש בקופה 18.3 מיליון דולר.

הנפקת תעודת הפיקדון במאי הייתה למעשה צעד ראשון לקראת גיוס ההון הנוכחי, ולזכותה של מזור ייאמר כי מאז שבוצעה היא הוכיחה את עצמה כהשקעה מוצלחת: מחיר ה-ADS נסק בשיעור של 55% - הוכחה לכך שלא רק המשקיע הישראלי הממוצע הבין מה הפוטנציאל הטמון בחברה. "כפי שציינו בעבר, חשוב לנו להגדיל את בסיס המשקיעים האמריקאי", מסביר הדומי שאומר כי ההון שיגויס יושקע, בין היתר, בהגדלת מערך השיווק והמכירות של החברה בשוק האמריקאי - השוק בו היא ממוקדת כעת.

מוצר הדגל של מזור, Renaissance, היא מערכת הנחיה ומיקום רובוטית שמסייעת למנתחים אורתופדיים ונוירוכירורגיים בהכוונה מדויקת של כלים ניתוחיים, בהתאם לתכנון מסלול קדם-ניתוח ממוחשב ומבוסס הדמיה. תוכנת המערכת מעבדת תמונת הדמיה של ה-CT בעזרת אלגוריתמים של עיבוד תמונה ומעבירה באופן אוטומטי את קואורדינטות המסלול הנדרשות ליחידת הרובוט בהתאם לתכנון הקדם-ניתוחי. יחידת הרובוט מניעה זרוע קשיחה המכוונת אל נקודת הכניסה המתוכננת דרכה מוחדר כלי הניתוח.

למעשה, הרובוט של מזור הופך ניתוח עמוד שדרה ממוצע לקל ויעיל יותר, עבור הרופא המנתח, צוות חדר הניתוח והמטופל עצמו: השימוש ברובוט מקטין את הצורך במגע יד אדם בעמוד השדרה, התכנון הקדם-ניתוחי מקטין את החשיפה של כל הנוכחים בחדר הניתוח לקרינה המסוכנת, ושיעור הבעיות שנגרמות לאחר ניתוח לא מדויק קטן יותר, וכך משפר את איכות החיים של המטופל בטווח הארוך. מלבד מוצר זה, מזור כבר בנתה את התשתית למנוע צמיחה אחר: מערכת Renaissance לכירורגיית מוח, כולל טיפול בצמצום הסימפטומים של מחלת הפרקינסון, וכן סיוע בביופסיות והתערבויות נקודתיות שמיקומן מצריך דיוק בהגעה לנקודת הטיפול שבעומק המוח. מזור כבר קיבלה את אישור ה-CE (ה-FDA האירופי) וה-FDA האמריקאי לשימוש במערכת.

בין היתר, המערכת מאפשרת לבצע גירוי מוחי באמצעות אלקטרודות, ולהחדיר שתלים במוח כחלק מטיפולי DBS ((Deep Brain Stimulation - שיטת טיפול חדשנית במהלכה מוחדר קוצב חשמלי למוח שמשפיע על הרקמה הספציפית שמשפיעה על המחלה. ואכן, בתחילת החודש דיווחה מזור כי ניתוח DBS ראשון מסוגו בעולם בסיוע המערכת שפיתחה בוצע בהצלחה בבית חולים בפלורידה, ארה"ב. לדברי הדומי, מדובר בניתוח ראשון ולא אחרון. עוד ציינה החברה כי עד כה בוצעו בגרמניה 36 ביופסיות מוח מונחות מערכת Renaissance, וזאת לקראת השקה מסחרית שלה בתחילת 2014.

אין ספק שהודעה חיובית מסוג זה, בדומה לתוצאות החברה ברבעון השני של השנה (ראו גרף), יסייעו למזור לבצע את ההנפקה המתוכננת.