הבחירות בגרמניה: מרקל ניצחה ברוב שלא נראה מאז 1990

(עדכון) - הגוש הימני-נוצרי של מרקל לא השיג רוב, אבל זכה ב-42% מהקולות - שיא מאז 1990 ■ ייתכן שמרקל תאלץ להרכיב "קואליציה גדולה" של הימין והשמאל עם המפלגה הסוציאל דמוקרטית (‏SPD‏)

המפלגה הנוצרית-דמוקרטית (CDU) בראשות אנגלה מרקל זכתה בבחירות בגרמניה ברוב גדול, כך עולה, כצפוי, ממדגם בקלפיות הערב (א') בגרמניה. כך, מרקל בדרך לכהונה שלישית, אולם לא ברור עדיין אם תצליח לשמר את קואליציית הימין-מרכז שלה.

הסקר של רשת ARD מצביע על כך שמפלגתה של מרקל, יחד עם האיחוד הנוצרי-סוציאלי הבווארי (CSU), זכתה ב-42% - ההישג הגדול ביותר שלה מאז 1990.

אולם, כפי שנראה, מרקל לא תוכל להשיג רוב עם השותפה הטבעית שלה, המפלגה הדמוקרטית החופשית (FDP), אשר צברה במדגם רק 4.7%, פחות מרף הכניסה לפרלמנט.

מפלגת השמאל-מרכז, הסוציאל-דמוקרטים, זכתה ב-26% מהקולות, מפלגת הירוקים הסביבתית זכתה ב-8% ומפלגת "השמאל" קיבלה 8.5%. מתוצאות אלה נראה כי מרקל תאלץ לצרף אחת ממפלגות השמאל-מרכז, שישבו בממשלתה של בין השנים 2005-2009. המגעים עשויים להימשך חודשים, וייתכן כי הממשלה תאמץ עמדות שמאליות יותר בנושאים כגון שכר המינימום או המס על הבכירים.

‏גם המפלגה החדשה "חלופה לגרמניה" (AfD), שבראש מעייניה פירוק גוש האירו והפסקת הסיוע הכלכלי העצום שגרמניה מעניקה למדינות כמו יוון ופורטוגל, על סף כניסה לפרלמנט עם 4.9% במדגם, יכולה להשפיע על פניה של הממשלה הבאה של גרמניה.‏ גם מפלגת לינקה מהשמאל הקיצוני עשויה להשפיע על הרכב הממשלה הבאה.