דלק זינקה ב-128% - ותשובה "שווה" יותר מ-8 מיליארד שקל

שווי זה מגמד את תרומת הבעלים שהזרים לחברת דלק נדל"ן הקורסת, בה זכו מחזיקי האג"ח ל"תספורת" בגובה של כ-1.4 מיליארד שקל

אחד הגורמים שדחפו את מדד ת"א 25 כלפי מעלה בשנתיים האחרונות הייתה מניית קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, ושתי שותפויות החיפושים שלה, דלק קידוחים ואבנר, המחזיקות בתגליות הגז הגדולות "תמר" ו-"לוויתן".

קבוצת דלק רשמה את העלייה הגדולה ביותר בת"א 25 בשנתיים האחרונות וזינקה ב-128%, כך שכעת היא נסחרת בשווי שיא של 13.1 מיליארד שקל. מלבד העלייה בשווי השותפויות שבשליטתה - דלק קידוחים (105%) ואבנר (94%) - בתקופה זו, נהנתה הקבוצה גם מהזינוק במניית דלק US ומימוש חלקי של החזקה זו בעיתוי מוצלח, וכן משיפור בתוצאות חברת דלק רכב, בה היא עדיין מחזיקה בכ-32% מהון המניות.

הנסיקה במניית קבוצת דלק, העלתה בהתאמה גם את שווי מניותיו של יצחק תשובה בחברה (הוא מחזיק ב-62.5% מהון החברה) העומד כעת על כ-8.2 מיליארד שקל. שווי זה מגמד את תרומת הבעלים שהזרים לחברת דלק נדל"ן הקורסת, בה זכו מחזיקי האג"ח ל"תספורת" בגובה של כ-1.4 מיליארד שקל.

מי שמשכו את המדד המוביל של ת"א כלפי מטה בשנתיים האחרונות, הן מניות חברות הסלולר, שלמרות התיקון החד שביצעו בחודשים האחרונים הן עדיין מציגות ירידות שערים דו ספרתיות, ומניות החברות שבשליטת עידן עופר הנכללות במדד: החברה לישראל, כיל ובזן. אלה איבדו בשנתיים האחרונות 21%-24% מערכן. "מניית העם", טבע, כמעט שלא השפיעה על ת"א 25 בשנתיים האחרונות, ובתקופה זו היא עלתה כ-4% בלבד.