בלקברי בוחנת מכירתה לחברת ביטוח תמורת 4.7 מיליארד דולר

לפני הדיווח על המכירה, המסחר במניית בלקברי הוקפא ■ מניית בלקברי צללה ביותר מ-5%, לרמה של 8.2 דולר לפני ההודעה, וכעת היא עולה בכ-1% ■ החברה הכריזה לפני מספר ימים על מכשיר חדש ועל קיצוצים נרחבים

יצרנית הטלפונים הסלולריים בלקברי בוחנת מסמך כוונת למכירתה לחברת הביטוח הקנדית Fairfax Financial תמורת 4.7 מיליארד דולר או 9 דולר למניה.

עוד לפני ההודעה, המסחר במניית בלקברי הוקפא אך חודש לאחר פחות משעה. מניית החברה צללה ביותר מ-5%, לרמה של 8.2 דולר, אך לאחר חידוש המסחר היא עולה בכ-1%.

פיירפקס פייננשל, שרבים מכנים אותה ברקשייר הת'אווי של קנדה, היא חברה שעוסקת בעיקר בתחום הביטוח. החברה מנוהלת על-ידי פרם ווטסה, מאז אמצע שנות ה-80, שהביע תמיכה נלהבת בבלקברי ובמכשירים שהיא מייצרת. לכן, שמה של חברת הביטוח נזכר כאחת החברות שעשויות לרכוש את בלקברי.

פיירפקס מחזיקה כיום בכ-10% ממניות בלקברי, אך אין לה את המימון הנדרש לרכישת החברה. היא העבירה מסמך כוונות ומנסה כעת להשיג מימון בנקאי להשלמת העסקה. ג'וזף גרינקורן, ברוקר אמריקני המתמחה בהשקעות במניות טכנולוגיה מעריך כי העסקה לא תצא לפועל.

בלקברי (לשעבר ריסרץ' אין מושן) ביצעה בשנים האחרונות מהלכים רבים בניסיון להתמודד עם התחרות הגואה מול אפל וסמסנוג ולהציל את החברה. בחודשים האחרונים היא הכריזה על מספר סמארטפונים מתקדמים, בכללם הבלקברי 10 וה-Z30, שהושק לפני פחות משבוע. עם זאת, במקביל החברה ביצעה קיצוצים נרחבים והודיעה לפני מספר ימים כי בכוונתה לקצץ 40% מכוח האדם.

גרינקורן אמר כי "מחיר היעד שאני מעריך כי בלקברי תגיע אליו לא השתנה ועומד על 7 דולר למניה כך שלשורטיסטים יש עוד מה להרוויח מנפילת החברה, כשתגיע למחיר היעד של 7 דולר למניה היא תהיה הזדמנות קנייה למשקיעים".