גולן טלקום חושפת בבג"ץ: הקמנו 708 אנטנות סלולריות קטנות

זאת במסגרת בקשה להארכת פטור מהיתר בנייה להקמת מתקני גישה אלחוטיים

חברת גולן טלקום פנתה לבג"ץ בבקשה להאריך את הפטור שניתן לה מבקשה להיתרי בנייה לצורך הקמת אנטנות סלולריות קטנות (מתקני גישה אלחוטיים - מג"א).

תוקף הפטור הקיים פג בסוף החודש, וגולן טלקום חוששת ממצב שבו לא תוכל להמשיך ולהקים אנטנות סלולריות, והדבר יפגע ביכולתה לעמוד במחויבות שנטלה על עצמה במסגרת זכייתה במכרז להקמת רשת סלולרית.

במסגרת הגשת הבקשה, שהוגשה בידי עו"ד גד מינא, מציינת גולן טלקום כי יש ברשותה עד היום 708 מתקני גישה אלחוטית, בעוד לחברות הסלולר הוותיקות יש מעל ל-1,480 מתקני גישה כל אחת.

החברה מסבירה כי היא נמצאת בנחיתות מול החברות הוותיקות, שכן את מרבית הרשת שלהן הן הקימו על גבי אתרים רגילים ולא במתקני גישה אלחוטיים, אך היום לא ניתן לקבל היתרי בנייה לאתרים חדשים, והמצב מוביל לכך שבהכרח החברה לא תוכל לעמוד במחויבות שלקחה על עצמה - להקים רשת שאמורה לכלול כ-2,500 אתרים לפחות כדי לכסות את כל הארץ.

נדגיש כי חברות הסלולר הוותיקות לא קיבלו פטור מהיתר בנייה למתקני גישה, והן נמצאות בבעיה קשה מאד בעצמן, שכן הן נזקקות לתוספת משמעותית של אנטנות בגלל מצוקת התדרים שבה הן נמצאות.

נציין כי גם הוט מובייל פנתה לבג"ץ על מנת שיאריך את מתן הפטור, ומצבה דומה למצבה של גולן טלקום בנושא זה.

כעת כולם ממתינים לראות מה תהיה עמדת המדינה, שכן היועץ המשפטי לממשלה לא רוצה להאריך את הפטור, והוא מעוניין שהוא יבוטל, ושהחברות יגישו בקשה בדרך הרגילה גם למתקני גישה.

משרד התקשורת תומך מסורתית בחברות הסלולר ומעוניין שיאריכו את הפטור, משום שהוא מבין את מצוקתן ומודע לכך שלא יוכלו לעמוד במחויבות להקמת הרשת בתוך 7 שנים.