מכרז אי.די.בי: ההצעות היחידות - של אלשטיין וגרנובסקי

אלכסנדר גרנובסקי, בעל השליטה ב-BGI ושותפו המיועד של דנקנר, ממשיך בקידום מהלך ההשקעה המתוכנן של השניים

נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות יוצאים במגננה כנגד הביקורת שהופנתה כלפיהם לגבי אופן תפקודם בסאגת הסדר החוב הנוכחית. זאת על רקע כינוס האסיפה הדחופה שיזמו בשבוע שעבר, לצורך הצבעה על דחיית העברת תשלום של 25 מיליון דולר לנאמנות על ידי שותפם, איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין (בהמשך ל-75 מיליון הדולר שכבר הפקיד), המהווה למעשה את אשרור ההסכם המחייב ביניהם.

בהמשך לבקשתה של השופטת ורדה אלשיך, שלחו אמש הנאמנים ונציגות האג"ח של החברה את תגובתם לגבי טענות אי.די.בי ומחזיקים פרטיים כנגד ההסכם מול אלשטיין. "כל שעושים הנאמנים הוא למלא את התפקיד שמייחס להם הדין - להבטיח שמחזיקי האג"ח לא ייוותרו חסרי כל", כתבו.

נזכיר כי השותפות של מחזיקי האג"ח עם אלשטיין קובעת בין היתר שרק אם תוגש למחזיקים הצעת השקעה באי.די.בי הגבוהה ב-8% מזו של אלשטיין, הם יוכלו לנהל מו"מ עם המציע הנוסף, כאשר לאלשטיין ניתנת זכות סירוב ראשונה מול הצעה כזו.

בשל כך טענה אי.די.בי כי הסכם זה מייצר למעשה בלעדיות לאלשטיין, "ומצנן" משקיעים פוטנציאליים אחרים, בניגוד לרוח החלטת ביהמ"ש על קיום מכרז פתוח להשקעה באי.די.בי אחזקות. נזכיר כי החברה הינה חדלת פירעון ובעלת חוב פיננסי של כ-2 מיליארד שקל.

נאמני האג"ח מצידם מסבירים כי ההתחייבות שלהם לאלשטיין אינה מונעת מגורמים נוספים להגיש לביהמ"ש הצעות השקעה, ובאותה נשימה מודים כי "נכון למועד זה לא מונחת לפניהם כל הצעה אחרת מטעם משקיעים כאלה ואחרים. המבקשים כפי הנראה סבורים שהם מתדפקים על דלתותיהם של הנאמנים".

הנאמנים הדגישו כי הצעתו של אלשטיין מהווה עבור מחזיקי האג"ח "פוליסת ביטוח", נוכח האכזבות החוזרות ונשנות שספגו מהחברה ובעליה, נוחי דנקנר.

גרנובסקי ממשיך להתקדם

בינתיים, מן העבר השני ממשיך אלכסנדר גרנובסקי, בעל השליטה בחברת BGI ושותפו המיועד של נוחי דנקנר, בקידום מהלך ההשקעה המתוכנן של השניים בקונצרן באמצעות כספי חברת אמבלייז, שעליה החל במהלך השתלטות לאחרונה.

מהודעה ששיגרה אמש BGI עולה, כי היא חתמה על הסכם עם קרן ההשקעות פורטיסימו, ובו הסבה את אופציית ה-PUT וה-CALL, בהיקף של 8.8 מיליון ממניות אמבלייז המוחזקות על ידי פורטיסימו, לחברת חב"ד 770 - החברה הפרטית שבאמצעותה שולט גרנובסקי ב-BGI. אם האופציות ימומשו, יחזיקו BGIובעלת השליטה בה כ-20% מהון מניות אמבלייז כ"א.

מטרת גרנובסקי היא לייצר גוש של עד 47% ממניות אמבלייז, שיאפשר לו להעביר החלטה לפיה תגויס קופת המזומנים של החברה, שבה שוכבים כחצי מיליארד שקל לטובת ההשקעה באי.די.בי, אשר לפי הסכם ההשקעה עומדת על כ-826 מיליון שקל.