סקר של ויזה: הישראלים אוהבים לקנות באינטרנט, גם בחגים

מסתבר כי הישראלים לא מפחדים לתת פרטי כרטיס אשראי אונליין ■ 47% קונים לרוב מאתרים ישראלים, לעומת 28% הקונים לרוב מאתרים בחו"ל

בתקופת החגים 38% מהישראלים קנו או התכוונו לקנות דרך האינטרנט בעזרת כרטיסי התשלום שלהם. הסיבות העיקריות לביצוע קניות אונליין הן המחירים הנתפסים כזולים יותר (68% מקרב הקונים אונליין) ונוחות - לא צריך ללכת לחפש במקום פיזי אחר (65%).

כמו, כן רבים ציינו את העובדה שניתן לקנות דברים שאין בחנויות בארץ (43%), מגוון גדול יותר (38%) ומהירות (37%) - כך עולה מסקר שערכה חברת ויזה אירופה על הרגלי הקנייה באינטרנט בתקופת החגים בישראל.

ויזה אירופה השלימה בימים אלה סקר אינטרנט העוסק בהרגלי הקנייה דרך האינטרנט בעזרת כרטיסי תשלום. הסקר בדק את עמדות הציבור בישראל ביחס לקניות דרך האינטרנט, בתקופת החגים, והשתתפו בו מחזיקי כרטיס אשראי מתוך מדגם מייצג של כ-500 איש מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

מהסקר, שנערך על-ידי חברת נילסן, עולה כי בקרב 38% הקונים שאמרו כי רכשו או התכוונו לרכוש מוצרים אונליין בחגים, כמעט ולא נרשם פער בין קונים גברים ונשים (57% גברים, לעומת 43% נשים).

עוד נמצא כי 65% מקרב הקונים אונליין חשים בטוחים לשלם ישירות בכרטיס האשראי על קניותיהם באינטרנט.

מנכ"ל ויזה אירופה בישראל, עודד סלומי, אמר על הממצאים כי "מדובר בכשני שליש מהאוכלוסיה הנדגמת, נתון גבוה אשר מהווה בסיס איתן להרחבת מחזורי סחר אלקטרוני בעתיד. הסקר מלמד גם כי ציבור הקונים בישראל נוהג בהתאם למגמה המתבססת כיום בשאר העולם המערבי. הישראלים מחפשים שיטות חדשות לקניות ואינם צריכים לצאת מהבית כדי לעשות זאת".

"זוהי עובדה חשובה המאששת את הנתונים שאנו רואים מדי יום בכל השווקים שלנו", אמר סלומי. "כמותג אמצעי התשלום המוביל בישראל, ויזה אירופה מקיימת מעקב רציף אחר הרגלי הקנייה של ציבור הצרכנים בעזרת אינדקסים ומדדים שונים. סקר זה מלמד אותנו על מגמות ההתנהגות בעולם הקניות המקוונות בישראל, תוך התמקדות בתקופת הקניות בעונת החגים".

עוד עולה מהסקר כי 86% ממחזיקי כרטיס אשראי קונים מוצרים או מבצעים תשלומים על שירותים שונים באמצעות האינטרנט; 28% ממחזיקי כרטיס אשראי עורכים קניות של מוצרים או מבצעים תשלומים על שירותים באמצעות האינטרנט בתדירות גבוהה של לפחות פעם בחודש; ורק 14% ממחזיקי כרטיס אשראי לא עורכים כלל קניות/מבצעים תשלומים באינטרנט.

47% מקרב הקונים באינטרנט קונים בדרך-כלל מאתרים ישראלים, לעומת 28% הקונים בדרך-כלל מאתרים בחו"ל. 25% הצהירו כי הם קונים במידה שווה מאתרים ישראלים ואתרים מחו"ל.

ויזה אירופה עוסקת בטכנולוגיית תשלומים ונמצאת בבעלות בנקים חברים וספקים אחרים של שירותי תשלומים מ-37 מדינות ברחבי אירופה, ומופעלת על-ידם. ברחבי אירופה ישנם 470 מיליון כרטיסי ויזה, כאשר אירו אחד מכל הוצאה בסך 6.75 אירו באירופה מחויב בכרטיס ויזה.

כמעט 80% מעסקיה של ויזה אירופה כרוכים בכרטיסי חיוב מיידי; במהלך השנה עד דצמבר 2012, הסתכמו ההוצאות בכרטיסי חיוב מיידי של ויזה בלמעלה מטריליון אירו (1.05 טריליון אירו). ההוצאה השנתית באינטרנט בכרטיסי ויזה באירופה עלתה על 200 מיליארד אירו (212 מיליארד אירו) בפעם הראשונה בתקופה זו, וכעת היא מהווה למעלה מ-20% מהעסקאות שבוצעו בכרטיסים של ויזה אירופה.