מניית היום: מזנקת בכ-9% בעקבות הסכם עם חברה בינל'

ההכנסות לפרוקוגניה מההסכם עבור שלב זה של תהליך פיתוח השיטה מוערכות בכ-370 אלף שקל ■ בנוסף, בהנחה של הצלחת פיתוח השיטה, מעריכה החברה הכנסות נוספות ממכירות בסך של מאות אלפים שקלים בשנה עבור שימוש שוטף בשיטה שתפותח

חברת פרוקוגניה , העוסקת במכירה ופיתוח של טכנולוגיות ומוצרים ייחודיים להאצת פיתוח ייצור תרופות ביולוגיות, מדווחת על הסכם התקשרות עם חברת ביו-פארמה בינלאומית למתן שירותי פיתוח שיטת בדיקה ייחודית על בסיס הטכנולוגיה של פרוקוגניה לבדיקת תרופות המפותחות על ידי חברת הפארמה.

ההכנסות לחברה מההסכם עבור שלב זה של תהליך פיתוח השיטה מוערכות בכ-370 אלף שקל. בנוסף, בהנחה של הצלחת פיתוח השיטה, מעריכה החברה הכנסות נוספות ממכירות בסך של מאות אלפים שקלים בשנה עבור שימוש שוטף בשיטה שתפותח.

ד"ר רות בן יקר, מנכ"לית פרוקוגניה מסרה כי "ההסכם מהווה צעד חשוב נוסף ומרכזי ביישום אסטרטגיית החברה לחיזוק והעמקת מכירות החברה בקרב חברות פארמה בינלאומיות. העובדה שחברת תרופות בינלאומית בחרה בפרוקוגניה ובטכנולוגיה שלנו מהווה הישג משמעותי עבור החברה".

בן יקר ציינה עוד כי "אני מאמינה כי המודעות הגוברת לצורך ולתרומה החשובה של שירותינו בתחום פיתוח התרופות ושביעות הרצון בקרב לקוחותינו מהשימוש בשירותים שלנו ,יתרמו להגדלת מספר הלקוחות של החברה ויובילו בהמשך להגדלת המכירות".

פרוקוגניה פועלת בתחום ניתוח וניטור המבניים הסוכרים במגוון שיטות המשלימות זו את זו ומציעות מענה כולל לצרכי שוק הביו-פארמה והביו-סימילר לבדיקת הסוכרים של תרופות ביולוגיות וביו-גנריות (ביו-סימילר). ניתוח וניטור מבנה הסוכרים מהווה חלק חיוני בתהליך פיתוח וייצור התרופות הללו.

התרופות הביולוגיות הינן חלבונים המיוצרים בשיטות של הנדסה גנטית, וברובם נושאים סוכרים מורכבים. מבנה הסוכרים בתרופות הינו בעל השפעה מהותית על תכונות התרופה, כולל הפעילות שלה ופרופיל הבטיחות שלה, ולפיכך קיימת דרישה גוברת מצד חברות הביו-פארמה והרגולציה לניתוח וניטור המבנים הסוכרים. שוק התרופות הביולוגיות הגיע לכ-138 מיליארד דולר בשנת 2011 והוא ממשיך לצמוח בקצב של כ-11% בשנה.