מדיקל קומפריישן משלימה גיוס פרטי של 5.7 מיליון שקל

ההנפקה תתבצע לפי מחיר של 3.381 שקל למניה, בדומה למחיר ביום ההודעה על ההנפקה

חברת מדיקל קומפריישן (MCS), המפתחת מכשיר למניעת קרישי דם בניתוחים אורתופדיים, עומדת בפני השלמת הנפקה פרטית בהיקף של 5.7 מיליון שקל, בהובלת בית ההשקעות ילין לפידות, והגוף המוסדי מחוג שמנהל את קופות הגמל של חברת חשמל.

ההנפקה תתבצע לפי מחיר של 3.381 שקל למניה, בדומה למחיר ביום ההודעה על ההנפקה. המחיר האפקטיבי הוא 3.2 שקל למניה בשכלול האופציות, לעומת מחיר של 4.04 שקל במסחר היום. החברה נסחרת כיום לפי שווי 208 מיליון שקל.

בעלי המניות הגדולים ב-MCS הם קרן אקסלמד של מורי ארקין וד"ר אורי גייגר, חברת הציוד הרפואי ניסן, ומספר רב של בעלי עניין מוסדיים כמו מגדל, קרן פונטיפקס, ילין וקרן אביב.

בשנים האחרונות החברה פועלת על בניית המכירות של מוצריה בארה"ב. במחצית הראשונה של 2013 היא רשמה מכירות של 16.6 מיליון שקל - גידול של 5.7% לעומת המחצית המקבילה. MCS מעלה בהדרגה את חלקו של המוצר דור ב' שלה בתמהיל המכירות. מתח הרווחים עליו גבוה יותר והוא יכול להחליף תרופות הניתנות למניעת קרישת דם, ולכן משתלם יותר עבור בתי החולים.

בחודשים האחרונים דיווחה החברה על מינוי מנכ"ל חדש, ריק רנדל, שיחליף את היזם והמנכ"ל עדי דגן. דגן ביקש לעזוב את החברה בעבר לטובת מנכ"ל אמריקני, אבל הוחזר כשהאופציה של אקזיט עלתה על השולחן. עסקה זו בוטלה לבסוף, החברה שבה להתמקד בהגדלת פעילותה, והצורך לגייס מנכ"ל עם אוריינטציה אמריקנית ושיווקית יותר עלה מחדש.

"מוכנים לפריצה"

בנוסף, לאחרונה הודיעה החברה כי קיבלה אישור להוסיף למוצריה רכיב שיודיע במקרים שבהם למרות פעילות המכשיר נוצר קריש דם מסוכן. כמו התרופות למניעת קרישי דם, גם המכשיר של MCS לא מונע את התופעה באופן מוחלט, אך היכולת שלו להתריע על כשל הוא יתרון גדול מול התרופות, והוא מתווסף ליתרונות של מחיר וחיסכון בתופעות לוואי.

"עוד לא התחלנו לשווק את הפיצ'ר החדש", אומר אורי מור, סמנכ"ל הכספים של החברה, "אולם נתחיל בכך בקרוב, אחרי השלמת איסוף מידע בנושא. עד היום היינו מוגבלים בחדירה לשוק בארה"ב בגלל כוח האדם שלנו, אך כעת גייסנו עוד אנשי מכירות ואנחנו מוכנים לפריצה".

במחצית 2013 החברה הפסידה 9.1 מיליון שקל. לדברי מור, היא הייתה יכולה להיות רווחית כעת לו הייתה מצמצמת את השקעותיה בשיווק. עם זאת,MCS החליטה דווקא להשקיע יותר בשיווק, ולכן אינה צפויה להיות רווחית ברבעונים הקרובים. מור מוסיף כי ההחלטה לבצע הנפקה כזו נבעה מפנייה של ילין לפידות אל החברה, "ולנו אף פעם לא מזיק עוד מיליון וחצי דולר".