ניודים בסלולר בספטמבר: גולן מובילה בגדול

הרבעון השלישי: גולן טלקום גייסה פי שישה יותר מנויים מהוט מובייל ■ יופון שומרת בקביעות על המקום השני בגיוסים ■ הערכות בשוק: הבעיה של הוט מובייל ממוקדת בשירות ■ צפו בנתוני הניוד המלאים

נתוני הניידות בסלולר בחודש ספטמבר מעידים על כמה שינויים במגמות שנצפו בחודשים האחרונים, אך לא באופן משמעותי.

גולן טלקום מובילה בהיקף הניודים בשוק גם בחודש ספטמבר (ביחד עם יופון), ומבחינת היקף הגיוסים - היתרון שלה על פני הוט מובייל, שסיימה את חודש ספטמבר עם גיוס שלילי, מובהק.

בקרב חברות הסלולרי הוותיקות הצליחה סלקום לצמצם דרסטית את היקף הנטישות בעקבות כמה מבצעים ממוקדים במהלך החגים, שבהם מכרה חבילות סלולר במחיר של 39 שקל לחודש.

כאמור, יותר מנויים נטשו את חברת הוט מובייל מאשר הצטרפו אליה. אמנם מדובר בגיוס שלילי נמוך (660), אבל המגמה בעייתית.

הוט מובייל מסבירה כי היקף הנטישה שלה כולל גם לקוחות מקרב מירס, ולכן הנתונים מעט מטעים. מנגד, יש לזכור כי החברה גם מגייסת לקוחות דרך מירס.

לפי הערכות בשוק, הבעיה של הוט מובייל ממוקדת בשירות, ואולם נדמה שקשה להבין מה לא עובד במכונה שגייסה קרוב לחצי מיליון לקוחות בתוך פחות משנה ושמתחילת 2013 לא מצליחה לשחזר את ההצלחה. בעוד גולן טלקום מגייסת נטו כמעט 9,000 מנויים, הוט מובייל מאבדת מנויים.

שתי החברות גייסו מספר די דומה של מנויים חדשים, כפי שניתן לראות בטבלה, אולם הנטישה בהוט מובייל משמעותית מאוד.

מנתוני הניידות ברבעון השלישי של השנה עולה כי גולן טלקום צירפה מעל 30 אלף מנויים חדשים, והוט מובייל צירפה 5,200 בלבד - בערך פי שישה.

יופון גייסה בספטמבר 2,196 מנויים חדשים, וכמו בחודשים רבים במהלך השנה, ממשיכה המפעילה הווירטואלית לתפוס את המקום השני בהיקף הגיוסים. ברבעון השלישי גייסה 7,470 מנויים חדשים.

סלקום איבדה נטו 1,443 מנויים, ובכך הצליחה לדחוק את פלאפון, שאיבדה 4,600 מנויים, ואת פרטנר, שאיבדה 3,700 מנויים. אולם בסיכום רבעוני מסתמנת מגמה של ניצחון לפלאפון, שאיבדה 8,389 מנויים, בעוד שסלקום איבדה 21 אלף מנויים, ופרטנר איבדה 11 אלף.

בקרב המפעילות הווירטואליות המגמה דומה לחודשים האחרונים: רמי לוי ממשיך לאבד מנויים, וגם הום סלולר. המפעילה החדשה בשוק, טלזר, מגייסת מנויים בכמות מאוד קטנה, והשפעתה מזערית בשל העובדה שהיא פעילה בעיקר בקרב עובדים זרים.

ניודים בסלולר
 ניודים בסלולר