בנק לאומי ביטל מתן מענקים ללקוחות חדשים

הבנק חילק מענקים בגובה של עד 1,500 שקל בעיקר ללקוחות חיילים, סטודנטים וצעירים שפתחו חשבון בבנק ■ גורמים בפיקוח על הבנקים העבירו מסר לבנקים, כי הם מצפים כי כבר בשלב זה יפעלו לפי רוח ההוראה שמתגבשת בנושא

בנק לאומי מפסיק עם חלוקת ההטבות ללקוחות חדשים. ל"גלובס" נודע כי באחרונה הוחלט בבנק להפסיק לחלק מענקים למצטרפים חדשים. נציין כי לאומי חילק מענקים בגובה של עד 1,500 שקל בעיקר ללקוחות חיילים, סטודנטים וצעירים שפתחו חשבון בבנק.

החלטת בנק לאומי נובעת מכך שבימים אלה, בבנק ישראל מתגבש נוסח סופי של הוראה, שלפיה ייאסר על בנקים להציע מתנות ומענקים ללקוחות חדשים. אמנם ההוראה עדיין לא נכנסה רשמית, אבל גורמים בפיקוח על הבנקים העבירו מסר לבנקים, כי הם מצפים כי כבר בשלב זה יפעלו לפי רוח ההוראה. בבנקים לא חדלו לחלוטין במבצעים, וחלקם עדיין מציע הטבות ללקוחות.

לאומי ימקד כעת את ההטבות שלו בהטבות בנקאיות, ויעניק למצטרפים חדשים פטור מעמלות עו"ש ל-3 שנים והלוואות מסובסדות. בבנק לאומי אישרו את הידיעה.

לפני כחודשיים פורסם ב"גלובס", כי בנק ישראל מבקש לקבוע גבולות ברורים לגבי ההטבות שניתן לתת ללקוחות. הסיבה היא שבבנק ישראל חושבים שהמתנות שמציעים הבנקים מסנוורות את הלקוח, ומקשות עליו בהשוואה באיזה בנק עליו לבחור, על אחת כמה וכמה כאשר לעיתים ההטבה ניתנת בתנאי שהלקוח מתחייב להישאר בבנק לתקופה מסוימת (על פי רוב 3-5 שנים).

בבנקים לא אוהבים את ההוראה החדשה. גורמים בבנקים טוענים כי מדובר בפטרונות של בנק ישראל, המזלזל ביכולות של הלקוח לבחור מבין האלטרנטיבות. עוד טוענים כי ביטול ההטבות יפעל דווקא לטובת הבנקים הגדולים, שכן מי שנותן הטבות ומענקים הם בעיקר הבנקים הקטנים והבינוניים.

עם זאת, ישנם גורמים בבנקים הטוענים כי לא מדובר בהחלטה דרמטית, שכן ממילא האפקטיביות של המענקים וההטבות מוטלת בספק. הסיבה לכך היא שהטבות אלו מושכות בעיקר לקוחות צעירים, שנחשבים לפחות נאמנים.