הבורסה סגרה בירידות; בזק ירדה 3.9%, קבוצת דלק 3%

כיל וח"ל הגיבו לדיווחים כי אורלקלי תימכר למשקיעים מקומיים ויחודש קרטל האשלג ■ האם משקיעים סיניים יצטרפו לעסקת כלל ביטוח? ■ קרדיט סוויס: מכירות הקופקסון של טבע יצללו ב-90% עד 2019

הבורסה בת"א נסחרה היום (ה') במשך מרבית היום ביציבות לאחר שבבוקר נרשמו עליות על רקע סנטימנט חיובית ברוב בורסות אסיה, מגמה מעורבת באירופה ונעילה השלילית בוול סטריט אמש. בוול סטריט נרשם גם היום מסחר שלילי על רקע המשך שיתוק הממשל. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-3.1 מיליארד שקל על רקע כניסת אופקו הלת' למדד המעו"ף.

אתמול מעט לפני סגירת המסחר בת"א, פרסמה הבורסה בת"א כי בחודש ספטמבר נרשם שיפור מהותי במחזורי המסחר. המחזור היומי במניות הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל, הגבוה ביותר מזה כשנתיים וגבוה בכ-21% לעומת הממוצע מתחילת השנה.

בוול סטריט המדדים ננעלו בירידות של עד 0.4%, על רקע החששות מהתמדכות של ה"שיתוק" של הממשלה הפדרלית שעדיין מושבתת. מסתמן שהפוליטיקאים לא צפויים להגיע לפתרון מהיר בנושא תקרת החוב, וכי הם ימשכו את המאבקים הפוליטיים עוד זמן מה. לראייה לפי שעה לא נקבע לו"ז להמשך המו"מ בין הדמוקרטים לרפובליקאים, שיאפשר את אישור חוק התקציב לשנת הכספים של 2014 ואובמה אף אמר כי לא ייכנס למו"מ.

אכזבה בבלוק 12

כיל והחברה לישראל נסחרו על רקע הדיווחים על כך שענקית האשלג אורלקלי תימכר למשקיעים מקומיים. לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", הקרמלין נחוש להשאיר את השליטה בחברה בידיים רוסיות ולחדש את קרטל האשלג. מאחר והמשמעות של קרטל אשלג היא עליית מחירים, המרוויחות העיקריות מכך יהיו יצרניות האשלג הגדולות בעולם וביניהן גם כיל.

אכזבה מסוימת לנובל אנרג'י וקבוצת דלק בקפריסין, לאחר שנובל דיווחה היו כי עתודות הגז ב"בלוק 12" בקפריסין עומדות על הטווח שבין 3.6 ל-6 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי, צמצום מסוים לעומת טווח קודם שנקבה נובל - 5 עד 7 TCF גז טבעי. כעת מתכננת נובל אנרג'י, בסיום העבודות בקפריסין, להעביר את האסדה הקודחת - Ensco 5006 - לישראל על מנת לבצע קידוח נוסף בתגלית "תמר".

בקרדיט סוויס צופים כי מכירות הקופקסון של טבע יצללו ב-90% עד 2019. להערכתם, הקופקסון הוא המפסיד העיקרי ממהפכת הטיפול בטרשת נפוצה" ובבנק צופים מכירות של פחות מ-400 מ' ד' לתרופת הדגל של טבע ב-2019, לצד מכירות של 1.1 מיליארד דולר ללקווינימוד.

קבוצת JT CAPITAL הסינית, שבשליטת איש העסקים מהונג קונג לי הייפנג, צפויה להציג עד סוף השבוע קבוצת משקיעים סינית שחוברת אליה לצורך ביצוע עסקת רכישת השליטה בקבוצת כלל ביטוח מקבוצת אידיבי של נוחי דנקנר. הרוכש הפוטנציאלי יצרף אליו משקיעים נוספים למימון עסקת הענק, שהיקפה עומד על כ-1.47 מיליארד שקל.