מניית היום: השיגה משקיע, נכנסה לסין - ומזנקת 37%

חברת Trauwin Pty תשקיע בקולפלנט 2.5 מיליון דולר תמורת 10% ממניות החברה לפי מחיר של 53 אגורות למניה, מחיר הגבוה ב-60% ממחיר הנעילה של המניה אתמול בבורסה

מניית קולפלנט קופצת היום (ה') בבורסה לאחר שהחברה הודיעה על כניסת משקיע אסטרטגי ושיתוף-פעולה עליו חתמה בסין.

חברת Trauwin Pty תשקיע בקולפלנט 2.5 מיליון דולר תמורת 10% ממניות החברה לפי מחיר של 53 אגורות למניה, מחיר הגבוה ב-60% ממחיר הנעילה של המניה אתמול בבורסה. Trauwin Pty הינה חברה פרטית הנשלטת על-ידי מר Qian Fuqing, יזם בתחום המכשור הרפואי אשר מכר בשנת 2013 את אחת החברות שבשליטתו ,Trauson הפועלת בשוק מוצרים רפואיים בתחום האורטופדיה, לענקית המכשור הרפואי Stryker (סימול בוול סטריט: SYK).

במסגרת הסכם ההשקעה נקבע כי עד ה-15 בנובמבר יחתמו הצדדים על הסכמים לאספקת קולגן ולמתן רישיון בקשר עם מוצרי החברה (למעט מוצרי החברה בתחום האורתופדי אשר אינם כלולים בהסכם זה) וכל זאת רק עבור סין, בנוסף יתקבל אישור הבורסה, אישור לשכת המדען הראשי, ובנוסף ימנה המשקיע נציג מטעמו אשר יכהן כדירקטור בחברה.

בגין הסכם הרישיון שהינו אחד התנאים כאמור, ישולמו לקולפלנט 1.5 מיליון דולר נוספים, לא מדללים ולא עבור הקצאת מניות נוספת, וכל זאת לפי אבני-דרך שסוכמו מראש. התשלום הראשון בגין הסכם הרישיון הינו בסך חצי מליון דולר והוא יוזרם לחברה מייד עם כניסתו לתוקף של הסכם ההשקעה.

כמו כן, קולפלנט תהיה זכאית לתמלוגים בשיעור חד-ספרתי עבור מכירות עתידיות של המוצרים בסין, וכן תהיה זכאית להכנסות בגין מכירות קולגן לשותף הסיני במחירי העברה שסוכמו מראש.

כספי ההשקעה והתמורה בגין הרישיון בסך 4 מיליון דולר ישמשו את החברה בכדי לקדם את פיתוח קווי המוצרים בתחומי האורטופדיה ורפוי הפצעים, וכן לצרכי הפיתוח העסקי הכללי, לרבות יצירת שיתופי-פעולה רוחביים וניסויים קליניים.

"חתימת ההסכם עולה בקנה אחד עם תכניותינו למציאת שותפים מנוסים למסחור מהיר של מוצרי החברה", מסר יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט. "סין מהווה פוטנציאל אדיר למוצרי קולפלנט, והשותף האסטרטגי שאיתרנו יסייע בהשגת האישורים הרגולטוריים למוצרי החברה, וכן יפעל להחדרתם לשוק הסיני באמצעות קשריו עם מאות בתי חולים ברחבי הרפובליקה. המוצר הראשון שצפוי להימכר בסין הינו Vergenix FG, מזרק לטיפול בפצעים בחולי סכרת".