נתניהו פונה לעם האיראני בפרסית: אני לא פראייר

בראיון ראשון לכלי תקשורת בשפה הפרסית, BBC בפרסית, אמר רה"מ: "אם למשטר האיראני יהיה נשק גרעיני, העם האיראני לעולם לא יישתחרר מהרודנות ויחיה בעבדות לנצח"

"אני לא פראייר" - זה המסר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעם באיראן. בראיון ראשון שנתן נתניהו לכלי תקשורת שמיועד בלבדית לאיראנים, BBC בשפה הפרסית, השתמש רה"מ במילים בפרסית כדי לטעת בלב שומעיו את התחושה שבישראל לא מתרשמים מהמילים של נשיא איראן, חסן רוחאני.

נתניהו אמר במהלך הראיון: We are not SADEH-LOWH , כלומר "אנחנו לא פראיירים". וכן: I will welcome an effort to stop the nuclear program, not HARF-E POOTCH

כלומר: אקדם בברכה מאמץ לבלום את תכנית הגרעין, אך לא דברי הבל, או, חנטריש, אם תרצו.

בפנייה ישירה לעם באיראן אמר נתניהו: "אם יהיה למשטר האיראני נשק גרעיני, העם האיראני לעולם לא יישתחרר מהרודנות ויחיה בעבדות לנצח. העם האיראני משלם מחיר יקר על התכנית הגרעינית הצבאית שהמשטר טוען שאין לו".

הוא ציין, כי משטר האייתאללות הקיצוני הוא שאחראי לסנקציות הנוקשות ולמצב הכלכלי-חברתי באיראן בגלל מאמציו להשיג נשק גרעיני, שמסכן את שלום העולם.

נתניהו הדגיש את הידידות ההיסטורית בין העם היהודי לעם הפרסי, שני עמים עתיקים שקיימו יחסים קרובים עד עלות האייתאללות לשלטון.

"ישראל רוצה בפיתרון דיפלומטי, אך הוא חייב להיות פיתרון אמיתי ומלא", אמר נתניהו. "ראיתי את רצון האיראנים בשינוי ובדמוקרטיה. העם היהודי והעם האיראני יכולים להיות ידידים שוב אם המשטר בטהראן יפול".

רה"מ הציג ספר פרי עטו של רוחאני, "ביטחון לאומי ודיפלומטיה גרעינית", עם ציטטות שמוכיחות, כי רוחאני נקט בעבר מדיניות מכוונת של הטעיית המערב כדי שייתאפשר לאיראן לקדם את תכנית הגרעין הצבאית שלה באווירה מדינית רגועה.

ערוץ הטלוויזיה BBC Persian נצפה באיראן למרות מאמצי משטר האייתאללות לחסום את השידורים. על פי הערכת BBC, צופים 12 מיליון איראנים בשידורי הערוץ מדי שבוע.