שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.3%, האירו ב-0.4%

הדולר היציג נקבע ברמה של 3.547 שקלים והאירו רשם עלייה של כ-0.4% לרמה של 4.83 שקלים

הדולר והאירו מתחזקים קלות מול השקל, במהלך יום המסחר בשוק המט"ח. הדולר היציג נקבע ברמה של 3.547 שקלים והאירו רשם עלייה של כ-0.4% לרמה של 4.83 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב רמה של 1.362 דולרים.

בורסות אירופה נסחרות היום (ו') במגמה מעורבת, על רקע המשך החששות מהמצב בארה"ב ולאחר נעילה שלילית בוול סטריט.

בתחום המאקרו, הבנק המרכזי של יפן הודיע היום כי הוא לא משנה את המדיניות המוניטארית שלו.

ביומה הרביעי של השבתת הממשל הפדרלי בארה"ב, מסתמנת אפשרות שהמפלגה הרפובליקאית תמצמץ ראשונה במאבק עם הנשיא ברק אובמה ועם המפלגה הדמוקרטית על 'אובמה קייר', חוק הרפורמות בביטוח שירותי בריאות.

השבתת רוב חלקי הממשל כדי לאלץ את הבית הלבן לוותר על 'אובמה קייר', או לעקר את התכנית, מתחילה להיראות ככישלון לנוכח זעם הולך וגובר של אזרחים. סירוב פוטנציאלי להעלות את תקרת החוב, בעוד כשבועיים, ובכך להשליך את ארה"ב לתהום של חדלת פירעון - נשק יום הדין של מחוקקים ימניים קיצוניים בהתנגשות עם אובמה - מתחיל להפחיד את הזרם המרכזי במפלגה. סקרים מראים שהציבור מאשים את המחוקקקים הרפובליקאים באחריות להשבתה יותר מאשר את הנשיא והמחוקקים הדמוקרטים.

אזהרות משרד האוצר בוושינגטון ומנהלת קרן המטבע, כריסטין לאגארד, אתמול (ה'), מפני פגיעה חמורה בכלכלה הלאומית והגלובלית אם לא תורם התקרה,הגבירו אף הן את הלחץ על הרפובליקאים. וכך, החלו לבצבץ אמש הערכות שיו"ר בית-הנבחרים, הרפובליקאי ג'ון ביינר - איש המפתח בדרמה בגלל סמכותו לקבוע את דפוסי ההצבעות הגורליות בבית - מתכנן להתנער מלפיתת מחוקקי הימין הקיצוני ולבלום את הידרדרות ארה"ב לפשיטת רגל.