משפחת ויל וקרן תש"י מוכרות את מילגם סולאר לאספן גרופ

היקף העסקה הוא 55 מ' ש' ברוטו ■ אנלייט חתמה על הסכמי מימון של 92 מ'' ש' לפרויקטים הסולאריים

חברת האנרגיה הסולארית אנלייט מקדמת עסקה לרכישת צמד הפרויקטים של החברה האמריקאית סאנפאוור בדרום הארץ. החברה, מקבוצת יורוקום שבשליטת שאול אלוביץ', עדכנה כי חתמה על הסכם למימון הפרויקטים בהיקף של 92 מיליון שקל, יחד עם שותפתה קרן התשתיות הפרטית נוי.

המממנים העיקריים הם חברת הביטוח הפניקס ובנק הפועלים, שילוו לפרויקטים כ-72 מיליון שקל. את היתרה, בסך 20 מיליון שקל, תעמיד קרן נוי. הסכמי המימון מותנים בכמה תנאים, כשהמרכזי שבהם הוא השלמת רכישת הפרויקטים.

בפרויקטים - מבטחים ותלמי בילו - זכו בקיץ האחרון אנלייט וקרן נוי תמורת 163 מיליון שקל, במסגרת מכרז שפרסמה סאנפאוור. אנלייט תחזיק במלוא הזכויות בפרויקט בתלמי בילו, וב-51% מהפרויקט במבטחים; קרן נוי תחזיק ב-49% הנותרים. כל אחד מהפרויקטים הוא בהיקף של 10 מגוואט. חלקה של אנלייט בהשקעה בפרויקטים יעמוד על 109 מיליון שקל.

מימון של 46 מ' ש'

שותפתו של אלוביץ' לשליטה באנלייט היא משפחת ויל (לשעבר ממייסדי אוסם), המחזיקה בכ-19% ממניות החברה. היום חתמה המשפחה, יחד עם קרן תשתיות ישראל (תש"י), על הסכם למכירת הבעלות בחברת מילגם סולאר, תמורת 55.5 מיליון שקל (כולל החוב הקיים) לידי חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ שבשליטת רוני צארום. משפחת ויל מחזיקה בכ-60% מהחברה הנמכרת, וביתרה מחזיקה תש"י.

אספן, שבניהולו של אילן גיפמן, עדכנה כי קיבלה הסכמה עקרונית מאחד הבנקים למימון בהיקף של 46 מיליון שקל לתקופה של 17 שנה, מתוכם 26 מיליון שקל לחובות הקיימים של מילגם סולאר. ההון שתשקיע אספן בעסקה צפוי לעמוד על כ-9 מיליון שקל.

מילגם סולאר מחזיקה ב-92 מערכות סולאריות בהספק כולל של 4,300 קילוואט. באספן צופים מהמתקנים הנרכשים הכנסות השנתיות בהיקף של כ-10 מיליון שקל, רווח תפעולי תזרימי (NOI) של כ-6.5 מיליון שקל ותזרים חופשי של קרוב ל-3 מיליון שקל.

כיום מחזיקה אספן בכמה מערכות סולאריות בודדות ברחבי הארץ, ובזכויות בחווה סולארית באיטליה. הכנסותיה מהפעילות הסולארית ב-2012 הסתכמו ב-3 מיליון שקל.