מכרז אי.די.בי: אייל גבאי מציב קריטריונים למשקיעים

גבאי מבקש כי יפורסמו אמות-מידה אשר עשויות לסייע לו בהערכת המתווים להסדר החוב בחברה

ב-30 בחודש יגיש אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש באי.די.בי אחזקות, את חוות-דעתו לגבי ההצעות השונות שיוגשו לביהמ"ש לרכישת השליטה בקונצרן. אלא שעד כה נשלחו לביהמ"ש שתי הצעות בלבד - זו של מחזיקי האג"ח עם שותפם אדוארדו אלשטיין, למול זו של בעל השליטה הנוכחי נוחי דנקנר ושותפו אלכסנדר גרנובסקי.

במכתב אותו הפיץ גבאי לחברה ולנציגות האג"ח הוא מציין כי בעקבות פניות ושאלות שהועברו אליו מצד משקיעים פוטנציאליים, ככל הנראה כאלה שאינם פעילים בארץ, עולה צורך לפעול בשקיפות יתרה.

בהתאם, מבקש גבאי כי יפורסמו אמות-מידה אשר עשויות לסייע לו בהערכת המתווים להסדר החוב בחברה. "אמות-מידה אלה אינן מחייבות... עם זאת, הן נועדו לתת תמונה כללית לאותם גורמים השוקלים הגשת הצעה להסדר", כתב גבאי.

כך למשל, מבקש המומחה כי פרט להיקף ולשווי הכלכלי של ההסדר, יוגשו לו מסמכים לגבי הרקע של המשקיע, אופן ההחזקה הצפוי, שרשרת השליטה והמינוף ביום שלאחר הרכישה, ניסיונות בתחום החוב, וכן רצון ואפשרות המשקיע לקבל את האישורים הדרושים מהרגולטור הישראלי (לנוכח ההחזקות של הקונצרן בחברת הסלולר סלקום ובחברת הביטוח כלל ביטוח).

בנוסף, מבקש גבאי כי המציעים יפרטו לגבי מקורות המימון להסדר, זמינות ההון והיכולת לתמוך בחברה הבת אי.די.בי פתוח, כמו גם תוכנית עסקית לניהול החברה והחברות הבנות, והממשל התאגידי הצפוי ביום שאחרי ההסדר. לשם בחינת ההצעות שיוגשו, שכר גבאי את שירותי משרד הייעוץ MNS.

ניכר כי המכתב הנוכחי של גבאי מגיע על רקע לא מעט ביקורת שנשמעה באחרונה, לגבי האופן בו התנהל המכרז הבלתי רשמי על השליטה באי.די.בי, ובפרט לגבי התנהלות נאמני האג"ח, אשר קשרו את גורל המחזיקים בעסקה עם אדוארדו אלשטיין. דבר זה הביא לאחרונה את השופטת ורדה אלשיך לעצור את ההצבעות של מחזיקי האג"ח על ההסדר מול איש העסקים הארגנטינאי, בשל ההתנגדויות שהוגשו לה על ידי החברה ומחזיקי האג"ח הפרטיים.

גם גבאי עצמו לא חסך ביקורת בתגובתו האחרונה בנושא לביהמ"ש, בה טען כי המכרז שהתנהל עד כה לקה בחסר ולא היה בהיר מספיק למשקיעים פוטנציאליים, בפרט כאשר מורגש חסרונו של חדר מידע מרכז בנושא.