חברת המכשור הרפואי הישראלית קימא מגייסת 10 מיליון ד'

קימא שהוקמה במסגרת RDC, החברה המשותפת של רפאל ואלרון, תחל בקרוב לשווק מכ"מ זעיר לאבחון ומניעת אי ספיקת לב

חברת המכשור הרפואי קימא (Kyma, אין קשר לחברת החקלאות Kiima) גייסה 10 מיליון דולר בהובלת קרן Ganot Capital. כך נודע ל"גלובס". מדובר בקרן ההון סיכון של החברה המשפחתית גנות, שנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום של טיפול בקשישים בארה"ב.

בסבב הגיוס השתתפו גם המשקיעים הראשונים בקימא, RDC ואלרון. החברה הוקמה במסגרת RDC, שיתוף הפעולה של אלרון עם חברת התעשיות הצבאיות רפאל.

ההתפתחות של קיימא תואמת את הגישה שלפיה RDC מגדלת אצלה חברות בשלב הטכנולוגי, ואחר כך מחפשת להן שותפים נוספים, כאשר מגיע השלב לשווק את המוצרים. היכולות של רפאל, שלקוחות מעולם התעשיות הביטחוניות, אפשרו לקימא לפתח מוצר בתחום המכ"מ, בעלויות נמוכות לעומת מצב שבו הייתה צריכה לפתח מוצר כזה כסטארט-אפ עצמאי.

קימא פיתחה מכשיר שהוא מכ"מ ממוזער, אשר מופנה לתוך הגוף ויכול לאמוד בצורה מדויקת למדי את כמות הנוזלים שבתוכו. נוזלים המצטברים בגוף הם תסמין של התקף אי ספיקת לב. כיום אין דרך לאבחן את הצטברות הנוזלים מבעוד מועד, והחולים מגיעים לבית החולים או כשהם מרגישים אי נוחות, או כשהם נתקלים בעלייה חדה ומהירה במשקל, המעידה על הצטברות נוזלים.

בשני המקרים הללו הטיפול מגיע לאחר שההתקף התפתח במלוא העוצמה. המכ"מ מאפשר לאתר את ההתקף בשלב מוקדם יותר ולמנוע אשפוזים וסיבוכים שגורמים להחמרת המחלה.

לדברי מנכ"ל החברה אסף ברנשטיין, היו לחברה כמה הצעות להשקעה, מגורמים פיננסיים ומגורמים בשוק הרפואי, אך ההצעה של גנות היא שנבחרה בסופו של דבר הן בזכות התנאים והן בזכות ההתאמה האסטרטגית.

"תאגיד גנות הוא בעל ניסיון של 50 שנה בטיפול באוכלוסייה המבוגרת", הוא מסביר, "הם מפעילים בתי אבות וישמחו שהניטור יישאר אצלם בבית ושהחולים שלהם יגיעו כמה שפחות לבתי החולים". גם בתי החולים, מצידם, מעדיפים שחולה שטופל עבור אי ספיקת לב יקבל את המשך הטיפול והמעקב שלו בבית או בבית האבות, שכן אם הוא חוזר לבית החולים ששחרר אותו, כל טיפול נוסף באותו המקרה מבוצע על חשבון אותו בית החולים.

למוצר כבר יש אישור שיווק באירופה והחברה נמצאת בדיאלוג עם ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, לאישור המוצר על בסיס ניסויים קליניים שכבר ביצעה. החברה מקווה כי תוך כחצי שנה, תקבל את האישור.

"הסכום יושקע בקבלת אישור FDA, בתחילת המכירות ובהוכחה של הטענה הכלכלית שלנו כי המוצר יכול לחסוך כסף לבתי החולים ולחברות ביטוח הבריאות", אומר ברנשטיין. הוא מציין כי גנות היא חברה עשירה, שיכולה לתמוך בקימא גם בהמשך אם הדבר יידרש, וכן יכולה לעזור לחברה להשיג את הוכחת ההיתכנות הכלכלית שלה.