היי-טק מחוץ לקופסה: בטטה נוסעת ומכונה לניגוב חומוס

במרתון ה-‏GeekCon 2013‎‏ התכנסו כ-200 אנשי היי-טק ועבדו במשך 52 שעות ברציפות על שורה של המצאות שרובן, לדברי המארגנים, היו חסרות תועלת - אך משעשעות ביותר

תחום הטכנולוגיה מתאפיין בדרך כלל בחתירה לעבר מטרה מדויקת - אפליקציה מקורית, שבב חדש וכמובן אקזיט מיוחל. כ-200 אנשי היי-טק התכנסו בסוף השבוע בקיבוץ שדות ים כדי לעשות בדיוק את ההיפך. במשך 52 שעות עבדו ברציפות הצוותים על שורה של המצאות שרובן, לדברי המארגנים, היו חסרות תועלת.

המרתון הזה, שנקרא ‏GeekCon 2013‎‏, קיבל חסות משורה ארוכה של ענקיות טכנולוגיה בהן ג'נרל מוטורס, מיקרוסופט, אינטל, יאהו, גוגל אוטודסק, ואמדוקס. האווירה הבלתי מעונבת בעליל איפשרה למפתחים להשתמש ביכולות שבהן הם משתמשים באופן שגרתי, על מנת ליצור פרויקטים משעשעים.

במהלך סוף השבוע האינטנסיבי יצרו המפתחים בטטה שנוסעת על שלט רחוק. היזמים גל אשל ואדם גריי הבריגו לתוך הבטטה גלגלים ופיתחה אפליקציית אנדרואיד מיוחדת כדי לשלוט בבטטה הדוהרת. פרויקט חינני אחר שייך לאיציק מאיר ויורי קלבנו שפיתחו מכונה לניגוב חומוס. המכונה חותכת את הפיתה לארבעה חלקים ואז, בעזרת יד רובוטית, מנגבת את החומוס.

ה-‏GeekCon‏, שנערך בפעם התשיעית, אינו רק קוריוז. פיתוחים שונים שנוצרו במסגרת המרתונים הקודמים הובילו להקמת סטארט-אפים שמגלגלים מחזור שנתי של יותר מ-160 מיליון דולר. האירוע אורגן על ידי "האקינג לסגנון החיים הדיגיטלי", פעילות ללא מטרות רווח, המוקדשת לקידום יצירתיות וחדשנות "מחוץ לקופסה". את המפגש אירגנו היזמים אילן גרייצר, אדן שוחט, גילי צגלה ואחרים.