לפיד: "ישראל היא מניה שנסחרת מתחת לערך האמיתי שלה"

שר האוצר נאם בניו-יורק בפני קהל שהורכב, בין היתר, מישראלים שהיגרו לארה"ב ■ לפיד: "החרדים הם קבוצה מרתקת; שורה של חוקים חדשים שאנחנו מעבירים דוחפת עכשיו לשוק העבודה הישראלי עשרות אלפי חרדים צעירים"

לאחר שהשמיע לפני מספר ימים דברי ביקורת על הישראלים שיורדים לחו"ל, שר האוצר יאיר לפיד נאם היום (ג') בניו-יורק בפני קהל שהורכב, בין היתר, מישראלים רבים שבחרו להגר לארה"ב.

בפתח דבריו לפיד התפאר בנתונים הכלכליים. "הצמיחה בתוצר בישראל ב-2013 היא 3.5%. טוב יותר מארה"ב, טוב יותר מגוש היורו, טוב יותר ממדינות ה-OECD", הוא הצהיר והוסיף כי הייצוא מבוזר בין כמה אזורים גיאוגרפיים, שיעור האבטלה ירד וההשקעות הזרות במשק הישראלי - "הגבוהות ביותר מזה כעשור", לדבריו.

לפיד ציין כי האסטרטגיה שאותה הוא מוביל היא חדשנות. "בואו ניקח את היתרון היחסי ונמקסם אותו. בשנים הקרובות זו תהיה המטרה שלי, זו הדרך שבה אנחנו עומדים לצעוד, זו האסטרטגיה: ליצור כלכלה שמפוקסת לגמרי על חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת לשם אנחנו ניקח את מערכת ההשכלה שלנו".

לפיד הוסיף ואמר כי "לשם כך אנחנו נבנה מערך שלם של הכשרה מקצועית לגברים חרדים, לנשים ערביות, לאנשים שעובדים היום בתעשיות מסורתיות שנידונו - והגיע הזמן שנכיר בזה - לעבור להודו וסין". לדברי שר האוצר, "לשם כך נבנה את התשתיות שלנו. אני מעדיף לשים את הכסף שלנו בסייבר-אופטיק, בפס-רחב, בהלוואות לטווח ארוך בשלושה חבר'ה שיצאו מהצבא ורוצים להקים סטרט-אפ. זה כסף טוב. זה כסף חכם, זה סוג הכסף שיעשה כסף במיסים, שאותו נשקיע בחזרה לתוך השווקים".

לפיד התייחס בדבריו גם לחרדים, שיבח אותם וטען כי "הם קבוצה מרתקת". שר האוצר ציין כי "שורה של חוקים חדשים שאנחנו מעבירים דוחפת עכשיו לשוק העבודה הישראלי עשרות אלפי חרדים צעירים. שוב ושוב מתברר שלימוד התלמוד מגיל שלוש מחדד את המוח בדרכים שאנחנו לא יכולים להבין. החבר'ה האלה מביאים לשולחן הטכנולוגי את האיכות האחת שכולם מחפשים: מקוריות. הם מקוריים, והם אחרים, והם הלומדים המהירים ביותר שראינו אי פעם".

לפיד אמר בנוסף כי "יש לנו את היכולת להמציא את עצמנו בכל פעם מחדש. עשינו את זה ב-1948, כשקומץ פליטי שואה הפכו לאומה של לוחמים שהקימו מדינה; עשינו את זה בשנות החמישים ושוב פעם בשנות התשעים כשמיליוני עולים הציפו את ישראל ושינו את הדמוגרפיה שלה כמעט בבת אחת; עשינו את זה במעבר מאומת התלמוד לאומת הקיבוץ, מאומת הקיבוץ לאומת ההשכלה, ומאומת ההשכלה לאומת הסטרט-אפ".

"השינוי שאנחנו עושים עכשיו גורם לזה שישראל היא מניה שנסחרת מתחת לערך האמיתי שלה, ואנחנו יודעים כולנו שזה אף פעם לא נשאר כך לאורך זמן", סיכם לפיד.