יחימוביץ' על הפיטורים בטבע: "להפסיק עם הטבות המס"

"טבע שילמה קרוב ל-0% מסים - כך שבכי ונהי על 'עודף מיסוי' או 'עודף רגולציה' או 'חוסר יכולת להתמודד בשוק גלובלי' לא מחזיקים מים"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', תוקפת היום (ה') את כוונת טבע לפטר מאות עובדים בישראל, כחלק מתוכנית התייעלות שתכלול פיטורי 5,000 עובדים ברחבי העולם.

"טבע מפטרת 5,000 עובדים בעולם ו-800 בישראל, וזה הזמן לחשוב מחדש על ההגיון המעוות שבחלוקת מתנות מטורפות לחברות העשירות ביותר", מסרה יחימוביץ', תוך שהיא מתייחסת להטבות המס שקיבלה טבע מהמדינה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. "12 מיליארד שקל - זו המתנה שקיבלה חברת טבע מהממשלה ב-5 השנים האחרונות. היא שילמה קרוב ל-0% מסים. כך שבכי ונהי על 'עודף מיסוי' או 'עודף רגולציה' או 'חוסר יכולת להתמודד בשוק גלובלי' לא מחזיקים מים".

יחימוביץ' טוענת כי הפיטורים בטבע לא נובעים מקשיים כספיים, שכן החברה "שלשלה לכיסה אשתקד רווח נקי של יותר ממיליארד דולר, כך שגם אי-אפשר לחשוד בטבע כי 'נאלצה' לכאורה לפטר עובדים בגלל קשיים כלכליים". עם זאת, יחימוביץ' לא מתייחסת לאובדן ההכנסות המהותי הצפוי לטבע כתוצאה מפקיעת הפטנט על הקופקסון, שלפי הערכות אחראי ל-30%-50% מרווחי החברה.

יו"ר האופוזיציה ניצלה את ההזדמנות לשגר עקיצה לעבר שר האוצר לפיד ומסרה כי "לפיד נפגש פגישה חברית ומנומסת עם מנכ"ל טבע ג'רמי לוין ואמר כי 'הגיע הזמן לשנות את חוקי המשחק'. עם מעמד הביניים, עובדים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים הוא לא נפגש לפגישות אינטימיות לפני שהעלה להם מסים בניגוד גמור להבטחותיו. למה התכוון יאיר ב'שינוי חוקי המשחק' כשנפגש עם ג'רמי? לפיטורים המוניים בתמורה למתנות שהממשלה מחלקת לטבע? מתברר שהאגדה שאם נחלק הטבות מס ומענקים לתאגידי הענק ובתמורה נקבל מקומות עבודה לאזרחי ישראל - היא בדיה מוחלטת".

יחימוביץ' קראה להפסיק את הטבות המס לחברות הגדולות: "בואו באמת נשנה את כללי המשחק לטובת ישראלים רגילים. בואו נפסיק להתרפס ולחלק מתנות מושחתות במקומות שבהם הכסף נערם בערימות ענק בלי לחלחל ל-99% מהישראלים. בואו נפסיק את חלוקת ההטבות לתאגידי הענק ואת אותם כספים ממש נשקיע במנועי הצמיחה האמיתיים של המשק: עובדים ממעמד הביניים, ועסקים הקטנים ובינוניים".