הדולר נחלש; "הפחתות ריבית לא נראות אפקטיביות"

הדולר היציג נחלש בכ-0.4% לרמה של 3.547 שקלים ואילו האירו שמר על יציבות ברמה של 4.81 שקלים ■ לגארד: "אנו בטוחים שהמצב בארה"ב ייפתר"

הדולר היציג נחלש בכ-0.4% לרמה של 3.547 שקלים ואילו האירו שמר על יציבות ברמה של 4.81 שקלים, במהלך יום המסחר בשוק המט"ח. בעולם נסחר הדולר סביב רמה של 1.357 דולרים לאירו.

המסחר בוול סטריט נסגר אתמול (ה') תוך עליות חדות במדדים המובילים, על רקע אופטימיות של הפעילים בנוגע לסיום המשבר על רקע התקרבות בין הנשיא ברק אובמה לראשי המפלגה הרפובליקנית. גם באסיה ובאירופה היום המדדים המובילים ממשיכים בהתקדמות.

פרופ' מריו בלכר, אחד המועמדים לתפקיד נגיד בנק ישראל, אומר בראיון ראשון ובלעדי ל"גלובס" כי "הדאגה בעקבות התיסוף המתמשך של השקל היא מובנת, אבל הפחתות ריבית נוספות לא נראות אפקטיביות לטיפול בבעיה הזו. ייתכן כי יש מקום לשימוש בכלים נוספים ולאו דווקא מוניטריים, כגון מס על תנועות הון לטווח קצר, כפי שננקטו במדינות אחרות כמו צ'ילה, שם המהלך התברר כאפקטיבי למדי". (לכתבה המלאה)

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לאגרד אמרה אתמול בכנס של הקרן בוושינגטון בנושא השיתוק והחשש שארה"ב תיכנס לחדלות פירעון כי "אם אכן ארה"ב תיקלע לחדלות פירעון, יהיו לכך השלכות הן על הכלכלה האמריקאית והן על הכלכלה העולמית. תרחיש שכזה ישפיע על המסחר העולמי, והמערכת הפיננסית- נראה תנודתיות ואי יציבות. צריך לזכור שהאג"ח האמריקאיות נמצאות בתיק ההשקעות של כמעט כל משקיע בעולם", אמרה לאגרד.

לאגרד הדגישה כי קרן המטבע אינה נוקטת עמדה כיצד יש לפתור את הסוגיה. "אנו לא מסתכלים על הצד הפוליטי, רק על ההשלכות של הכלכלה", היא אמרה. למרות החשש שהביעה לאגרד, היא העריכה כי ארה"ב לא תתדרדר לחדלות פירעון. "אנו בטוחים שהמצב ייפתר. יש לנו אמון בכך שמקבלי ההחלטות מבינים מה יהיו ההשלכות, אם ארה"ב תיקלע חדלות פירעון. יש לנו אמון. אני מקווה שלא נתאכזב, ושבעוד כמה שבועות נסתכל על הסיפור הזה, ונגיד שחבל שבזבנו זמן רב בלדון עליו", אמרה.