ארדן: תנאי למינוי נגיד - הסכמתו לבנק דואר ישראל תחרותי

שר התקשורת במכתב לנתניהו ולפיד: "בכדי שבנק ישראל לא יהווה מכשול לעידוד התחרות מול הבנקים הקיימים, אודה לכם אם תבררו מראש את עמדת הנגיד המיועד בעניין בנק הדואר"

שר התקשורת גלעד ארדן פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד, בבקשה כי יסכמו עם המועמד שייבחר על ידם, שאחד העקרונות המרכזיים אותו יקדם יהיה הכנסת מתחרים חדשים לענף הבנקאות ובתוכם בנק הדואר, אשר לו פוטנציאל עצום לתת שירותים זולים למשקי בית ועסקים קטנים.

מכתבו של ארדן בא על רקע הידיעות שמינוי הנגיד הבא צפוי להתבצע בימים הקרובים. במכתבו ציין ארדן כי התחרותיות הנמוכה בענף הבנקאות הישראלית, הינה תופעה שהלכה והחריפה במרוצת השנים האחרונות, והיא מחייבת נקיטת צעדים נמרצים לשיפור המצב.

דואר ישראל נמצא בבעיה קשה מבחינה פיננסית ואחד הפתרונות לשיקום החברה הוא באמצעות הפיכתו של בנק הדואר לבנק מסחרי, שיוכל מהרווחים שיצבור לשקם את מצבה של דואר ישראל.

ארדן הזכיר במכתבו את המפקח על הבנקים, דודו זקן, אשר עמד בראש הוועדה לבחינת הריכוזיות במערכת הבנקאות וקבע מפורשות שהריכוזיות במערכת הבנקאות הישראלית גבוהה במידה ניכרת מהממוצע במדינות האיחוד האירופי.

"לפיכך, חשוב לוודא כי הנגיד הבא אשר יבחר, ייתן דעתו בסוגיה מהותית זו ויתמוך בהרחבת השירותים שיסופקו ע"י בנק הדואר. על הנגיד הבא להיות שותף למהלך ולסייע לקידומו, דבר שלא קרה בעבר. בכדי שבנק ישראל לא יהווה מכשול לעידוד התחרות מול הבנקים הקיימים, אודה לכם אם תבררו מראש את עמדת הנגיד המיועד", כתב ארדן.