IATI וקרן Terra בשת"פ לעידוד יזמות טכנולוגית ישראלית בעולם השלישי

האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, קרן ההון סיכון ו-IsraelDev יקיימו סדרת אירועים שמטרתם לעניין ולמשוך יזמים ישראלים לפתח טכנולוגיות למדינות העניות בעולם, וכן יסייעו ליזמים בגיוס השקעות, נטוורקינג, הדרכות, הגדרות של צרכים, היכרות עם שוקי היעד ואנשי קשר

האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, IATI, יוצא ביוזמה משותפת עם קרן ההון סיכון Terra Venture Partners, ו-IsraelDev, במטרה לעודד יזמים ישראליים לפתח טכנולוגיות שמיועדות לשיפור חייהם של מיליוני אנשים במדינות העולם השלישי.

במסגרת הפעילות, יקיימו שלושת הגופים סדרת אירועים שמטרתם לעניין ולמשוך יזמים ישראלים לפתח טכנולוגיות שמיועדות לשימוש במדינות העניות ביותר בעולם, וכן יסייעו ליזמים בגיוס השקעות, נטוורקינג, הדרכות, הגדרות של צרכים, היכרות עם שוקי היעד ואנשי קשר רלוונטיים.

הארוע הראשון יתקיים היום (ב') במאז"ה 21 בת"א בשעה 18:30 במסגרת ארועי ה- DLD, תחת הכותרת "Doing Well, While doing good".

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"ל IATI, אמרה היום: "היוזמה המשותפת נועדה להביא פתרון אמיתי למדינות העולם השלישי ולעודד את היזמים הישראלים לכבוש שוק חדש שמשום מה נזנח על ידם. חשוב לציין, שמתוך כ-7 מיליארד בני האדם שמונה כיום אוכלוסיית כדור הארץ, כ-2 מיליארד בלבד מתגוררים במדינות הנחשבות מפותחות בעוד היתר נמצאים בכלכלות מתפתחות, לרבות באסיה ואפריקה. היזמות הטכנולוגית חייבת לראות לנגד עיניה גם את השווקים המתפתחים. האחריות לכך אינה רובצת רק על כתפי היזמים אלא מונחת גם לפתחם של המשקיעים ואנו קוראים לכל מי שמעוניין לסייע למיליוני אנשים ועל הדרך גם לתרום לכלכלה הישראלית - להצטרף אלינו".

לדברי ברק גולדשטיין, שותף בקרן ההון סיכון Terra ומנכ"ל חממת TerraLab, "בזמן שהישראלים מעורבים יותר ויותר בפרויקטים בעולם השלישי, לצערנו אנו עדיין רואים את עיקר הפעילות בתחומי התשתיות והחקלאות, ופחות בהיבט הטכנולוגי. נהוג היה לחשוב שאין טעם לעבוד על מיזמים לעולם השלישי כי לא ניתן לעשות מהם כסף. הפעילות שלנו נועדה להפריך את המיתוס השגוי הזה".

בקרן Terra, המשקיעה בסטארט אפים בשלבי ה-Seed וה-early stage, אומרים כי, יזמים עם רעיונות טובים יזכו למימון ויכנסו ל-TCAMP - תכנית חדשנות ייחודית שנועדה לעזור ליזמים מוכשרים מישראל לפתח טכנולוגיות Cleanweb שישפיעו לטובה על הסביבה והדרך בה אנו חיים".

לדבריו, "מעבר למטרה החברתית בשיפור חייהם של האזרחים במדינות האלה, ברמה המעשית אנו רואים אחוזי חדירה מרשימים של טכנולוגיות חדשות דווקא במקומות הנידחים ביותר, שצמאים לפתרונות פשוטים וזולים שעושים שינוי גדול ברמת החיים של האזרחים. צריך לזכור שאנחנו מדברים על מאות מיליונים של בני אדם ותחרות מצומצמת יחסית. לעומת התחרות הגדולה באירופה וארה"ב, זהו שוק עצום שלא מנוצל כמעט בכלל על ידי אומת הסטארט-אפ".