הטיפ היומי: חברת IT עם פוטנציאל זינוק של 33%

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס צופים לחברה גידול בקצב הצמיחה של ההזמנות והמכירות וחזרה לצמיחת הרווח התפעולי במחצית השנייה של שנת הכספים הנוכחית

חברת Itochu Techno-Solutions נסחרת בבורסה של טוקיו לפי שווי שוק של 216 מיליארד ין (כ-2.2 מיליארד דולר). החברה מוכרת מחשבים ומוצרי רשת, ובמקביל מספקת שירותי IT לצד שירותים הקשורים לפיתוח תוכנה, החזקה ותמיכה.

לקראת פרסום דוחות הרבעון השני של החברה, אנו מפחיתים את התחזיות שלנו בנוגע לתוצאותיה. להערכתנו, הרווח התפעולי בשנת הכספים 2014 (השנה הנוכחית, שתסתיים בסוף מארס) יסתכם ב-25 מיליארד ין, לעומת התחזית הקודמת שלנו שעמדה על 31 מיליארד ין. בשנת הכספים 2015 אנו צופים ש-Itochu תציג רווח תפעולי של 29 מיליארד ין, לעומת התחזית הקודמת שלנו ל-33 מיליארד ין. הפחתת התחזיות משקפת את התחזית שלנו לשחיקה ברווחיות הגולמית של החברה בפעילותה בשוק הטלקום.

עם זאת, החל מהמחצית השנייה של שנת הכספים אנחנו רואים סיכוי לחזרה לצמיחת הרווחים, בזכות הביקושים משוק הטלקום והשוק הארגוני.

להערכתנו, עם סיום המחצית הראשונה של השנה, הרע מכל כבר מאחורי Itochu. הביקוש בשוק הטלקום הגיע להערכתנו לתחתית, והשוק הארגוני צפוי לצמוח במחצית השנייה. אנו צופים רווח תפעולי של 6 מיליארד ין ברבעון השני - נמוך מתחזית החברה, וזאת בשל לחצים חזקים מהצפוי על מחיר המכירה הממוצע. יחד עם זאת, אנו סבורים שבהזמנות חל גידול לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנו צופים גידול בקצב הצמיחה של ההזמנות והמכירות וחזרה לצמיחת הרווח התפעולי במחצית השנייה של שנת הכספים הנוכחית.

הסיכונים הקשורים בהשקעה במניה כוללים בין היתר סיכון של תנודתיות בשער החליפין, שמשפיעה על עלויות הרכש של החברה, שחלקן בדולרים; וכן הפסד של פרויקטים לאינטגרציית תוכנה בשווקים חדשים כגון השוק הציבורי.

בעקבות הורדת התחזיות שלנו, אנו מפחיתים את מחיר היעד למניה מרמה של 5,200 ין ל-4,600 ין. המחיר החדש משקף פרמיה של 32.9% על פני מחיר השוק, והוא מבוסס על מכפיל 16 על רווחי שנת הכספים 2015. נציין שזהו מכפיל נמוך יחסית לטווח שבו נסחרה החברה בעבר. המלצתנו נותרת "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם