נעילה חיובית בת"א; אופקו זינקה כ-15%, בזן נפלה 9.4%

המחוקקים בוושינגטון ממשיכים לעבוד על עסקה שתסיים את סוגיית תקרת החוב והשיתוק הממשלתי ■ מחזור המסחר מסתכם בכ-.1.2 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בעליות, שעה שבוול סטריט מתגברת האופטימיות בנוגע להגעה להסכם שיפתור את הפלונטר התקציבי בוושינגטון. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.48% לרמה של 1,173.4 נק', ומדד המעו"ף עלה ב-0.55% לרמה של 1,302.9 נק'.

על פי תוואי ההסכם שמתגבש בסנאט בארה"ב, תורם תקרת החוב לפני 17 באוקטובר (מחרתיים), המועד שבו ימצה משרד האוצר האמריקאי את יכולותיו החוקיות ליטול הלוואות. היכולות האלה יוארכו עד 7 בפברואר 2014. פעילויות הממשל ימומנו עד 15 בינואר, והמשמעות היא שההשבתה הפדרלית תבוטל מיד עם כניסתה ההסכם לתוקף.

היום נודע כי המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים תגיש הצעת חוק משלה על מנת לפתוח שוב את הממשלה ולהעלות את תקרת החוב, בתמורה להסכמות מסוימות הקשורות לאובמה-קייר, כך שהקלות המס הקשורות לתוכנית הבריאות יידחו בשנתיים. סנאטור הארי ריד אמר היום כי הוא משוכנע שהסכם בנושא יחתם השבוע.

אופקו מזנקת

מניית אופקו רשמה עלייה חדה של כ-15% על רקע פער ארביטראז' חיובי.

טבע מנגד ירדה 1.3% על רקע פער שלילי. החברה הכחישה אתמול את הפרסומים בתקשורת בדבר כוונה להעביר קווי ייצור מישראל למזרח הרחוק במסגרת תוכנית ההתייעלות. החברה דיווחה בסוף השבוע כי תפרסם את התוצאות הרבעוניות ב-31 באוקטובר. בנוסף דיווחה החברה כי קיבלה אישור FDA לשיווק גרסה גנרית למוצר אינהלציה (TOBI) שמכירותיו בארה"ב עומדות על כ-350 מיליון דולר בשנה. בהתאם להסכם עם Novartis, טבע מצפה להשיק את המוצר בסוף נובמבר. בכנסת, בינתיים, סערו אמש הרוחות בנוגע לגל הפיטורים המתוכנן בטבע.

מניית בזן רשמה ירידה חדה של 9.4%. האנליסטית ליאת גלזר מאקסלנס ברוקראז' מעריכה כי חברת בזן תצא בשבועות הקרובים להנפקת זכויות של לפחות 170 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

סקטור הגז הטבעי והנפט ממשיך לרכז עניין רב. חלום הבלהות של משקיעים בסקטור חיפושי הנפט והגז התממש אתמול במלואו: מניות חברת שמן נפט וגז , שהודיעה על כישלון קידוח "ים 3", קרסו בקרוב ל-90%, כשהן מושכות אחריהן שורה ארוכה של חברות ושותפויות הקשורות לקידוח במישרין או בעקיפין, שמניותיהן נפלו בעשרות אחוזים.