אנליסט: המחוקקים בוושינגטון רוצים מפולת של 90% בשוק

אנליסט הפיננסים דיק בוב מאשים את המחוקקים בוושינגטון בכך שהם מעוניינים ליצור פאניקה במטרה להשיג הד התקשורתי ■ בוב: "הם מעוניינים שהדאו ג'ונס יצנח לרמה של 1,000 נקודות"

הרפובליקאים והדמוקרטים בוושינגטון סיימו יום נוסף של דיונים, שנועדו לשים קץ לסוגיית תקרת החוב והשיתוק הממשלתי, ללא תוצאות ממשיות. האנליסט הפיננסי דיק בוב סבור כי המחוקקים מעוניינים ליצור מפולת בשוק כדי להשיג תשומת לב ציבורית.

"מה הם חושבים שישכנע את הציבור האמריקאי שהם, המנהיגים, צריכים לפעול?", תוהה בוב. "זה די ברור שהם מעוניינים בפאניקה בשוק ההון. הם מעוניינים שהדאו ג'ונס יצנח לרמה של 1,000 נקודות", כתב בוב במזכר שכתב ללקוחות חברת ההשקעות Rafferty Capital Markets.

בוב המשיך להאשים את המחוקקים וטען כי הם מעוניינים באירוע קטסטרופלי כגון מפולת עצומה בשוק המניות במטרה ליצור הד תקשורתי בכל העולם. "ברגע שהמחוקקים ישיגו את תשומת הלב הציבורית, הקונגרס והנשיא יתחילו לפעול כדי לפתור את הבעיות הנוכחיות".

האנליסט הידוע דחק במשקיעים לנקוט במשנה זהירות. "המסר למשקיעים הוא 'היזהרו לכם'", הוא טען. להערכתו, קניית מניות בעת הנוכחית היא כמו לטעון כי המשבר יעבור ללא פגיעה ממשית בשוק וזוהי אסטרטגיה שגויה. "האסטרטגיה הטובה ביותר כרגע היא לצאת מהשוק, כך גם הפוליטקאים יקבלו את הפאניקה שהם רוצים".