מיזם הסיבים: 100 מגה סימטרי ב-100 שקל

על המחיר הזה ספקיות האינטרנט יוסיפו את עלויותיהן, אך המחירים עדיין אטרקטיביים, שכן בזק ולהוט אינן מסוגלות כרגע לספק מהירויות כאלה ללקוח פרטי

המהפכה בדרך: IBC, מיזם הסיבים האופטיים החדש, ימכור לספקיות האינטרנט קצב של 100 מגה ביט בשנייה סימטרי (הורדה והעלאה של קבצים לרשת) ב-100 שקל לחודש, כולל מע"מ. המחיר יוצא דופן, משום שמדובר בקצב סימטרי אך במחיר שווה לכל נפש. על המחיר הזה יצטרכו ספקיות האינטרנט להוסיף את עלויותיהן, אך המחירים אטרקטיביים ביותר לחדירה, הואיל ולעת עתה לא בזק ולא הוט מסוגלות לספק מהירויות סימטריות ללקוח פרטי בקצב של 100 מגה.

המחירים שנחשפו היום (ג') מהווים שינוי דרמטי בשוק. מחירי בזק נעים בין 122 שקל לחודש לקצב של עד 15 מגה (מחירון), ל-142 שקל למהירות של עד 40 מגה ו-162 שקל לקצב של עד 100 מגה. המחירים משתנים כמובן לפי המבצעים, אבל בכל מקרה חשוב להדגיש שבזק והוט אינן מסוגלות להציע קצב מהיר מ-1 מגה בלבד להעלאת קבצים, בגלל מגבלות טכנולוגיות. אצל IBC מדובר בקצב סימטרי, שחשוב מאוד בעידן הנוכחי של שיתוף קבצים. המחירים לקצבים הגבוהים יותר עדיין לא נחשפו, אך ידוע שהמיזם מתכוון להציע מהירויות של עד 1 גיגה ביט סימטרי לכל לקוח.

מחיר השקה

ג'ונאס בירגרסון, היזם השבדי והבעלים של חברת ויה אירופה - בעלת השליטה במיזם הסיבים האופטיים - פתח הבוקר את כנס הלקוחות הראשון של החברה במלון דן בתל אביב, וחשף את המיזם. בירגרסון פתח ואמר שהניסיון במיזמים דומים של החברה מלמד שברגע שהתשתית מונחת ומאפשרת להביא קצבים גבוהים לכל בית, הביקושים מצד הלקוחות מתחילים להיווצר. בירגרסון הדגיש כי זהו מחיר השקה, ובעתיד יושקו חבילות נוספות. לדבריו, לפי שעה החברה החדשה רוצה להציג את יכולותיה בפני ספקיות האינטרנט ויצרני התוכן, כדי שיבינו שמדובר במוצר חדש שאין כמותו בשוק, ושעוצמתו היא בכך שהוא ניטרלי - כלומר כל לקוח שמחובר לתשתית החדשה, יכול לבחור את ספק השירותים; בניגוד למצב השורר כיום, לא רק ספקיות האינטרנט יוכלו לספק שירותים, אלא כל יצרן תוכן יוכל להופיע בפורטל ייעודי שהחברה תקים, וניתן יהיה להתחבר דרכו. כך לדוגמה, בעל זכויות שידור של משחק כדורגל מסוים או הופעת מוזיקה מסוימת יוכל למכור את הצפייה בהם ישירות למשתמש.

המיזם המשותף ל-ויה אירופה, חברת החשמל וקבוצת משקיעים ישראלים מתחיל בעבודות בימים אלה. הרשת נבנית פנימה והחוצה, כלומר המתגים, הנתבים וליבת הרשת מוקמת פיסית - ולאחר מכן תיעשה עבודת הפריסה של הסיבים האופטיים שיגיעו לבתים.