ההשקעה הראשונה של מיקרוסופט ונצ'רס: Skygiraffe הישראלית

ארבעה חודשים אחרי שהשיקה את קרן ההשקעות שלה, רשמה אתמול (ג') מיקרוסופט ונצ'רס את ההשקעה הראשונה שלה - דווקא בישראל. הקרן, יחד עם חממת הסטארט-אפים האמריקאית 500Startups, השקיעה מאות אלפי דולרים בחברת Skygiraffe, שהיא עצמה יוצאת האקסלרטור של מיקרוסופט בישראל.

הסטארט-אפ מפתח פלטפורמה לקישור מאובטח של מכשירים ניידים למערכות המידע הארגוניות.

"אין קשר בין העובדה שההשקעה הראשונה שלנו היא בחברה שהיא בוגרת האקסלרטור של מיקרוסופט", אומר ראול סוד, מנהל מיקרוסופט ונצ'רס, בשיחה עם "גלובס". "אנחנו נותנים יותר תשומת לב לחברות שנמצאות שם ו-Skygiraffic בהחלט לכדה את עינינו".

מה מניע את אסטרטגיית ההשקעות שלכם?

"כשאנחנו חושבים על השקעת Seed, אנחנו שואלים את עצמנו שאלה אחת: 'האם אנחנו כמיקרוסופט יכולים להוסיף ערך לחברה הזו, ואם כן - אז כמה מהר'.

"במקרה של Skygiraffic הבנו שאנחנו יכולים לחבר אותם לכמה מהלקוחות שלנו ולעזור להם לצמוח הרבה יותר מהר. לאהוב את המנכ"ל והיזמים, את הטכנולוגיה ומה שהסטארט-אפ עושה זה ברור מאליו, אבל החברות שאנחנו באמת רוצים להשקיע בהן הן אלה שאנחנו יודעים לתת להן ערך".

מיקרוסופט אמנם השקיעה עד כה בסטארט-אפים תחת כובעים שונים, כמו קרן Bing Fund, אך בחודשים האחרונים הפעילות הפכה למוסדרת תחת כובע רשמי אחד. בעבר השקיעה מיקרוסופט גם בחברות הישראליות waze ו-n-trig.

"בשנה שעברה עשינו שבע השקעות בפיילוט דרך בינג, השנה יש מותג אחד וצוות אחד ואנחנו מתכננים קצב השקעות ממוצע של שתי חברות בחודש כך שנגיע ל-20-24 השקעות בשנה", מסביר סוד.

"ההתמקדות היא בחברות בשלב Seed, אך אם נראה חברה מעניינת בשלבים מתקדמים יותר, אין סיבה שלא נמליץ לצוות האסטרטגי במיקרוסופט להשקיע בה מחוץ לוונצ'רס".

מיקרוסופט היא לא חברת הטכנולוגיה הראשונה שעוסקת במקביל גם בהשקעות בסטארט-אפים. דוגמאות אפשר למצוא גם בגוגל, באינטל, דויטשה טלקום ואחרות.

לדברי סוד, אין סיבה שמיקרוסופט לא תשקיע בחברה מסוימת בגלל שהמתחרה שלה גם רוצה. "זו לא תהיה בעיה. אתה צריך לדעת להשקיע עם עוד משקיעים, קרנות הון סיכון וגופים אחרים. למעשה, אנחנו מדברים עם כל אחד מהמשקיעים בשוק. בסופו של דבר, אנחנו לא בעניין של תחרות אלא לעזור לסטארט-אפים להצליח".