למה מורידים סרטים באינטרנט? כי הם אינם זמינים לרכישה חוקית

אתר בשם PiracyData.org בדק את הנושא ומצא תשובה פשוטה: אנשים מורידים סרטים באופן פיראטי כי אין להם אופציה חוקית בתשלום כדי לצרוך אותם אונליין

כבר שנים שאולפני הסרטים בהוליווד מנסים בכל יכולתם להילחם בפיראטיות ובהורדות לא חוקיות באינטרנט, אך ללא הצלחה. סגירת אתרים, מעצרים, קנסות ושאר ניסיונות לא מצליחים למגר את התופעה.

אתר אינטרנט בשם PiracyData.org החליט לבדוק את הנושא ומצא תשובה פשוטה לתופעה: אנשים מורידים סרטים באופן פיראטי כי אין להם אופציה חוקית בתשלום כדי לצרוך אותם אונליין.

האתר הצליב נתונים מאתר TorrentFreak, שמדי שבוע מפרסם את עשרת הסרטים המורדים ביותר באופן פיראטי באינטרנט, אל מול נתונים של CanIStreamIt, מנוע חיפוש שעוזר לצרכנים למצוא מקורות חוקיים לצפייה בסרטים בעלי זכויות יוצרים.

התוצאות היו די חד-משמעיות: כך, למשל, בשבוע שעבר לא היה אפילו סרט אחד מהרשימה שהיה זמין לצפייה ישירה (סטרימינג) בשירותים כמו נטפליקס או אמזון פריים.

יתרה מזאת, רק שישה מתוך עשרת הסרטים היו זמינים לרכישה אונליין, בהם "העולם אחרי" (After Earth) בכיכובו של וויל סמית', "לדפוק התמחות" (The Intership) עם אוון ווילסון ו-וינס ווהן ו-"הפרש הבודד" (The Lone Ranger) עם ג'וני דפ.

כך, הדרך היחידה להשיג את ארבעת הסרטים האחרים ברשימה - בהם "וושינגטון על הכוונת" או "אליסיום" עם מאט דיימון - היא באמצעות הורדות פיראטיות.

תמונה דומה, אגב, אפשר למצוא גם בשבועות קודמים לפי הבדיקה שערך אתר PiracyData.

"היום יש הרבה יותר דרכים מאי-פעם לצפות בסרטים ובסדרות באופן חוקי באינטרנט", אמרה בתגובה לתוצאות הבדיקה דוברת MPAA, איגוד תעשיית הסרטים הגדול בעולם, קייט בדינגפילד. "אם לא ניתן לצפות או לרכוש באופן חוקי סרט מסוים בזמן נתון, זה לא מצדיק לגנוב אותו מהיוצרים שלו, שעבדו קשה על הפקתו".

אבל ב-PiracyData לא נשארים חייבים. "הוליווד צריכה לשנות את המודל העסקי שלה, כדי להתמודד עם הפיראטיות ולהפוך סרטים ליותר זמינים בערוצים דיגיטליים חוקיים", אומר ג'רי בריטו, אחד מבעלי אתר PiracyData. "אם בתעשיית הסרטים בוחרים שלא לעשות כן, הם לא יכולים לבוא אחר-כך בתלונות לחברות טכנולוגיה כמו גוגל, על זה שהן לא עושות מספיק כדי להילחם בתופעה, ולהסיר הפניות לאתרים בעייתיים בתוצאות החיפוש".