הסטארט-אפים המבטיחים: BillGuard נותנת אשראי

החברה חושפת עסקאות שגויות באשראי והמובייל הזניק אותה לשיאים חדשים

חברת BillGuard, שמנטרת חיובי אשראי שגויים באמצעות חוכמת ההמונים, השיקה בסוף חודש יולי אפליקציה למובייל. על פניו מדובר במהלך שגרתי בהתפתחות של הסטארט-אפ ששנתיים קודם לכן, על בימת כנס הטכנולוגיה של הבלוג טק קראנץ', השיק שירות מבוסס אינטרנט.

בפועל, המובייל הזניק את החברה לשיאים חדשים. "המובייל לקח אותנו לקצב גידול של פי 10 ממה שהיה לנו קודם", אומר ירון סמיד, מנכ"ל החברה ואחד משני מייסדיה, לצד רפאל אוזן. "אם הייתי מקים את החברה היום, הייתי מתחיל ונשאר רק במובייל, חווית המשתמש שם יותר מתאימה", הוא אומר.

סמיד ואוזן מאפשרים לכל משתמש לדעת טוב יותר מה קורה עם הכסף שלו ולקבל התראות על חיובים בכרטיסי האשראי שלו שכדאי לו לבדוק, מאחר שאנשים אחרים אמרו שמדובר בהונאות, עסקאות שלא ביצעו או לא ידעו מהן. מדובר על מודל של Crowdsourcing, שמאפשר להמונים לעזור לפרט.

"המערכת שלנו היא כמו אנטי ספאם באימייל - המידע הולך לדאטה בייס מרכזי על מיליוני יוזרים שאנחנו שולפים מהם את הדעה שלהם על עסקאות שונות", מסביר סמיד. עד היום מצאה החברה חיובים בהיקף של יותר מ-50 מיליון דולר, אולם השוק הרבה יותר גדול. צרכנים הפסידו יותר מ-14 מיליארד דולר מעסקאות שחויבו בכרטיסי האשראי שלהם ללא ידיעתם.

"רשת האינטרנט מעניקה לקונה כוח שלא היה לו בעבר", אומר סמיד, "בתור סוחר, אתה כבר לא יכול להתחבא מאחורי שירות על הפנים או בזה שאתה מרמה אנשים. ברגע שהאינטרנט הוקם, אנחנו מחוברים אחד לשני בתור משתמשים וצרכנים. הכוח עובר מהמוכר לקונה".

אפליקציית המובייל הופכת את המשתמש ליותר אקטיבי: פעולות חיוב אמיתיות בכרטיס אשראי ניתן לסמן בנגיעה קלה על מסך המכשיר, ובנוסף ניתן לקבל מידע מלא על עסקה במידה ויש התראות על בעיה אפשרית בחיוב שלה.

האפליקציה מציעה למשתמש מספר אפשרויות - לבקש החזר, להפסיק את המנוי לשירות הרלבנטי ועוד. "במובייל יש יותר יכולת להשתתף בהגנה על כרטיס האשראי. אתה יכול לבדוק בעצמך ולתת פידבק למערכת, אם עסקה היא בסדר או לא", אומר סמיד. ההצלחה של בילגארד הפכה את החברה לאפליקציית הפיננסים המובילה בחנות ה-App Store של אפל במשך מספר שבועות וגם כיום החברה ממוקמת בעשירייה הראשונה.

ההצלחה במובייל, מסביר סמיד, רלוונטית מעבר לניטור חיובים לא רצויים. "לאמריקאי הממוצע יש 3.5 כרטיסי אשראי. במקום להשתמש באפליקציה לכל כרטיס, אנחנו נותנים מבט על כל הכרטיסים באפליקציה אחת", הוא אומר.

החברה מאפשרת למשתמשים לקבל ניטור חיובים על שני כרטיסי אשראי בחינם, כשמהכרטיס השלישי משלמים 10 דולר. "אחוז האנשים שמשלמים על האפליקציה הוא מאוד גבוה", אומר סמיד, אך מסרב למסור מספרים מדויקים. השירות פועל כיום רק בארה"ב, אך סמיד מבטיח שהוא יגיע בהמשך גם לישראל.

BillGuard

■ תחום פעילות: איתור חיובים שגויים בכרטיסי אשראי בעזרת חוכמת המונים

■ מייסדים: ירון סמיד (מנכ"ל) ורפאל אוזן

■ שנת הקמה: 2010

■ מספר עובדים: 20

■ גיוסי הון: 13 מיליון דולר

■ משקיעים: Kholsa ventures, Founder collective, Innovation Endavors, בסמר ואחרים