הסטארט-אפים המבטיחים: Wibbitz חיה בסרט

החברה הופכת כתבות לסרטוני וידיאו

קשה למצוא גוף תוכן שמסוגל לייצר 10,000 סרטוני וידיאו ביום, אבל זו בדיוק המכסה שבה עומדים בחברת Wibbitz - והכול ללא מגע יד אדם. החברה, שהוקמה על-ידי זוהר דיין ויותם כהן ב-2009, מסוגלת לקחת כתבת טקסט של 2,000-3,000 מילה ולהפוך אותה, תוך 5-10 שניות, לסרטון וידיאו של דקה או שתיים.

הרעיון נולד מתוך הדיסוננס של השנים האחרונות: מצד אחד, כמות התוכן גדלה, עם יותר אתרים ובלוגים שצצים חדשות לבקרים אך מנגד, משך הזמן שהקורא הממוצע מקדיש לקריאת כתבה מתקצר משמעותית. דיין וכהן פיתחו טכנולוגיה שיודעת לקחת טקסט (כרגע רק באנגלית), להבין את הדברים הבולטים והמעניינים בו ולייצר סרטון שנשען על תמונות ממאגרים שונים, לצד אינפוגרפיקה וקריינות אוטומטית.

ברשימת הלקוחות של החברה ניתן למצוא אתרי תוכן מובילים כמו "פורבס", "דיילי מירור" ו"טלגרף", שהטמיעו את הטכנולוגיה באתר שלהם וכך מאפשרים לגולשים, שלא רוצים להתעמק בכתבות ארוכות, לצפות בסרטון וידיאו קצר.

"מחקרים מראים ש-60% מהקוראים עוזבים את הטקסט אחרי הפסקה הראשונה אבל הולכים ומשתפים אותו בטוויטר", אומר כהן, "לאנשים אין זמן לקרוא הרבה תוכן, ובעיקר בעולם המובייל". דיין מדגיש את ההבדל בין הווידיאו ש-Wibbitz מייצרת לעומת הפקת וידיאו עצמאית של אתרי תוכן ומדגיש שלא מדובר רק בהוזלה משמעותית של העלויות. "חיי המדף של התוכן מתקצרים משמעותית. הפקת וידיאו בבוקר כבר לא תהיה רלבנטית בערב. בעזרת Wibbitz אפשר לייצר וידיאו במהירות, כדי שיהיה עדכני וגם להגדיל את מלאי הווידיאו באתר מ-15% ל-80% מכלל התוכן", הוא מסביר.

השניים נשענים, בין היתר, על העלייה המשמעותית בצריכת וידיאו באינטרנט בשנים האחרונות. העובדה שהתחום הפך לכל כך חם, מייצרת גם יותר הכנסות מפרסום בווידיאו. "המפרסמים מוכנים לשלם על פרסומת שמופיעה בווידיאו, פי עשרה לעומת כתבת טקסט", מסביר כהן.

להגדיל ההכנסות ב-50%

המודל העסקי של החברה, שעדיין לא נמצא בשימוש, הוא לשלב פרסומות וידיאו בתוך הסרטונים שהיא מייצרת ולהתחלק בהכנסות עם בעלי האתרים. "אנחנו יודעים לקחת כתבות ותוכן קיים ולהעלות את הכנסות האתר ב-50% דרך הטכנולוגיה שלנו", אומר כהן. דיין מסביר כי עד היום החברה נשענת על כ-3 מיליון הדולרים שגייסה ופועלת ללא הכנסות, כשהיא מתכוונת להטמיע את מודל הפרסומות ב-2014.

ביוני השנה הגיעה החברה לשלב מהותי כשהשיקה אפליקציית אייפון שמאפשרת למשתמשים לראות סרטוני וידיאו קצרים על אירועי היום.

"זה היה שינוי גדול. עד היום עבדנו רק מול אתרים ולא מול צרכנים", מספר דיין. בינתיים האפליקציה צוברת תאוצה עם קצב של 25 אלף הורדות בשבוע.

החודש צפויה החברה להשיק עדכון לאפליקציה שיתמוך בקטעי וידיאו לצד השימוש הקיים בתמונות סטילס ובאינפוגרפיקה. בחודשים הקרובים החברה תשיק אפליקציית אנדרואיד ובהמשך תתאים את הטכנולוגיה לניתוח של כתבות בשפות אחרות.

Wibbitz

■ תחום פעילות: המרה אוטומטית של כתבות לסרטוני וידיאו

■ מייסדים: זוהר דיין (המנכ"ל) ויותם כהן

■ שנת הקמה: 2009

■ מספר עובדים: 18

■ גיוסי הון: 2.8 מיליון דולר

■ משקיעים: הורייזון ונצ'רס, קימה ונצ'רס, לול ונצ'רס ו-Inital Capital