הסטארט-אפים המבטיחים: טאבולה ממליצה לכם על תוכן רלוונטי

החברה מגלגלת מחזור של כ-100 מיליון דולר

בגיל 32, שנייה אחרי שהוא מתפנה מחגיגות שש השנים לחברת Taboola שהקים ושהוא מנהל, אדם סינגולדה מצהיר שהוא כבר יודע מה הוא רוצה לעשות בהמשך חייו. "זו העבודה הראשונה והאחרונה שלי", הוא אומר.

החברה שייסד סינגולדה, בנו של הגיטריסט המוביל בישראל אבי סינגולדה, פיתחה במשך השנים כלי שמאפשר לאתרים להמליץ לקוראיהם על סרטוני וידיאו וכתבות טקסט שאולי הם יאהבו. בנוסף לשיפור בחוויית הגלישה, לחברה יש מודל עסקי.

אחת מההמלצות בסוף סרטון הווידיאו או בתחתית עמוד הכתבה מפנה לאתר חיצוני שמשלם עבור ההפניה וטאבולה חולקת את ההכנסות עם האתר הראשון שהפנה אליו.

החברה מציגה שלושה מיליארד המלצות ביום ל-300 מיליון גולשים ייחודים בחודש, כשבאמתחתה למעלה ממיליון פיסות תוכן שעליהן היא יכולה להמליץ. על-פי הערכות בשוק, הכנסותיה נאמדות ב-100 מיליון דולר, מה שמציב אותה לא רחוק מהמתחרה הגדולה שלה, שנגיע אליה בהמשך, חברת Outbrain, שגם היא מישראל. עד כה גייסה החברה 40 מיליון דולר וסינגולדה מבהיר כי לא צפויים עוד גיוסים בהמשך הדרך.

טאבולה הצליחה במשך השנים לייצר באזז, הכנסות וצבר לקוחות באמצעות המלצות הווידיאו שלה, אבל השינוי המהותי ביותר הגיע רק לאחרונה, כשהשיקה את המלצות התוכן שלה באמצעות הטכנולוגיה שעליה עבדה במשך שנים. "גדלנו באלף אחוז בשנה וחצי מאז שהשקנו המלצות על כתבות ותוכן מאתרים אחרים", אומר סינגולדה. הכניסה למגרש הטקסטואלי הפגישה אותה ישירות עם המתחרה הגדולה אאוטבריין, שהתחילה בתחום המלצות התוכן ונכנסה אף היא למגרש המלצות הווידיאו של טאבולה.

הכניסה לתחום של המתחרים היא תולדה של ניסיון קודם, שלא הבשיל, לאחד כוחות. "זה היה בשלב מוקדם. דיברנו על שיתוף פעולה איתם", מספר סינגולדה, "אחת האפשרויות הייתה להתמזג, כשאז אאוטבריין הייתה יותר גדולה מאיתנו. זה לא קרה והיום זה לא מעניין אותנו".

סינגולדה מדבר על היתרון הטכנולוגי: "בגלל שטאבולה הגיעה מתחום הווידיאו, היא השקיעה במנועים שיכולים לראות איך אנשים מתנהגים. זה עזר לנו כשפרצנו החוצה כי בעצם נכנסנו עם מנוע חזק שמריץ תכנים בתוך האתר עצמו ועוזר לאתר לייצר הכנסות מתוכן ממומן".

לדבריו, "הצלחנו לזכות בלא מעט עסקאות משמעותיות כי אפשר בקלות לבדוק אם טאבולה עושה עבודה טובה יותר. אתה רואה כמה קליקים וכמה כסף עשית היום ואם זה עובד - אז טאבולה ניצחה".

סינגולדה לא מסתכל על אאוטבריין כמתחרה היחידה. מבחינתו, גם Adsense של גוגל היא מתחרה. "אנחנו מתחרים בכל מי שרוצה לעזור לאתרים לייצר יותר הכנסות".

מה יהיה השלב הבא? ההנפקה המתקרבת של אאוטבריין עשויה לסייע לטאבולה להפוך לציבורית, "ההנפקה שלהם תעשה טוב מבחינת חינוך שוק. הנפקה במיליארד דולר, אם הם יצליחו, תהיה מצוינת. גם טאבולה תצא להנפקה אבל כרגע אנחנו נהנים מהחופש ומהעצמאות".

Taboola

■ תחום פעילות: המלצות תוכן ו-וידיאו בהתאם לטעם הגולש

■ מייסד ומנכ"ל: אדם סינגולדה

■ שנת הקמה: 2007

■ מספר עובדים: 110

■ גיוסי הון: 40 מיליון דולר

■ משקיעים: Evergreen Ventures, פיטנגו, מרקר ואחרים