הסטארט-אפים המבטיחים: ארגו הולכת על הרגליים

החברה תאפשר למרותקים לכיסא גלגלים ללכת זקופים

נכים שיושבים בכיסא גלגלים יוכלו ללכת זקופים, לפחות מדי פעם. זו הבשורה המרגשת שמגיעה מחברת ארגו, שהוקמה על ידי ד"ר עמית גופר, שמרותק בעצמו לכיסא גלגלים.

המוצר שפיתחה ארגו, שיגיע בקרוב לשוק, הוא "רובוט מוליך" למשותקי גפיים. מדובר במערכת של סדי מתכת, שפועלים בסנכרון עם תנועות הגוף של המשתמש, כדי להוליך את הרגליים באופן אוטומטי.

המוצר מיועד למשותקי רגליים שאינם יכולים ללכת בכוחות עצמם, אך הם בריאים מספיק כדי להשתמש בפלג גופם העליון על מנת לעבור ממצב של ישיבה על כיסא גלגלים להליכה זקופה.

בעת ההליכה המשתמשים נעזרים בידיים אבל הם יכולים גם לעמוד עצמאית, אפילו ללא עזרת הידיים. "אחת המשתמשות שלנו אמרה כי היתרון שלה בשימוש במכשיר, הוא שבאירועים משפחתיים, היא יכולה סוף סוף להתחבק עם כולם, כמו כולם", אומר לארי ג'סינסקי, מנכ"ל החברה.

להתחבק זה חשוב, גם לבריאות הנפשית וגם לפיזית, אבל זו לא התועלת הראשונה במעלה של המכשיר.

"המשתמשים שלנו מציינים את התועלות הפסיכולוגיות של ההליכה הזקופה במקום הרביעי או החמישי ברשימת היתרונות של המוצר. לפני כן הם מציינים את התועלות הבריאותיות הרבות. כשהולכים זקוף ומניעים את הרגליים, אפילו כמה שעות בשבוע, רואים תוך חודש שורה של שיפורים בריאותיים", מסביר ג'סינסקי.

למרות שמדובר במוצר לא זול, המחיר צפוי להסתכם בעשרות אלפי יורו, מסתמן שחברות ביטוח הבריאות יסכימו לממן אותו, בגלל התועלת למצב של החולה והחיסכון הכספי שינבע משיפור המצב. להערכת ארגו, המוצר יחזיר את ההשקעה בו לחברת ביטוח תוך שנתיים.

ארגו

■ תחום פעילות: מכשיר הליכה למשותקי גפיים

■ מייסד: ד"ר עמית גופר

■ מנכ"ל: לארי ג'סינסקי

■ שנת הקמה: 2001

■ מספר עובדים: 42

■ גיוסי הון: כ-30 מיליון דולר

■ משקיעים: ויטהלייף, IHCV, פרוסיד (דרך חממת הטכניון), פונטיפקס, Previz ומועדון האנג'לים OurCrowd