אנליסטים: העננה השחורה הוסרה והשווקים הללו עשויים לזנק

המחוקקים בארה"ב מצאו פשרה שמנעה חדלות פירעון בכלכלה הגדולה בעולם ■ טים קונדון, מנהל מחלקת המחקר בחברת ING: "אנו מעריכים כי השווקים המתעוררים ישיגו ביצועי יתר מול השווקים המפותחים"

האיום המשמעותי ביותר על הכלכלה הגלובלית הוסר אמש (ד') כאשרהמחוקקים בוושינגטון הגיעו לפשרה שסיימה לעת עתה את סוגיית תקרת החוב ומנעה חדלות פירעון של הכלכלה הגדולה בעולם. כעת, אנליסטים ומשקיעים תוהים, האם השווקים המתעוררים, שנפלו בחדות במהלך השבועות האחרונים בעקבות המשבר בארה"ב, יתאוששו ויתקנו מעלה?

טים קונדון, מנהל מחלקת המחקר בחברת ING סבור שהתשובע לכך היא חיובית. "כעת, אנו מעריכים כי השווקים המתעוררים ישיגו ביצועי יתר מול השווקים המפותחים ברבעון הנוכחי", טען קונדון.

קונדון הסביר בסקירה שפרסם כי השווקים המתעוררים איבדו מאז ה-21 במאי ל-30 באוגוסט יותר מ-12%, לעומת ירידות של 3% בשווקים המתפתחים, כך שהם מתומחרים בחסר ועשויים לזנק בקרוב. קונדון, יש לציין, התייחס למדד ה-MSCI Emerging Markets וטען כי המדינות המועדפות עליו הן אינדונזיה, הפיליפינים, תאילנד ודרום קוריאה.

גם טים רידל, מנהל מחלקת המחקר בחברת ההשקעות ANZ, סבור כי העליות בשווקים המתעוררים ובארה"ב יימשכו בקרוב משום שהתיאבון לסיכון גדל, אך ציין באותה נשימה כי לא סביר שתהיה "התנפלות" על השווקים. כלומר, השוק יעלה באופן הדרגתי ומתון.

קלי טאו, אסטרטגית השקעות בחברת IG, הבהירה כי המשקיעים חזרו להתמקד כעת במדיניות המוניטארית של ארה"ב והעריכה כי התוכניות להקלה כמותית יימשכו עוד הרבה זמן, עניין שישפיע לחיוב על השווקים המתעוררים.