בנק אגוד שורי על הבורסה: להגדיל הרכיב המנייתי ל-20%

ההגדלה בתיק ספקולטיבי - עד 32% ■ כלכלני הבנק ממליצים עוד על השקעה שווה ישראל לחו"ל, כאשר בשוקי העולם מומלצת השקעה בארה"ב ובאנגליה

בנק אגוד שורי על הבורסה. בסקירה השבועית מציינים היום (ו') כלכלני הבנק כי בטווח הקצר רב הסיכוי על הסיכון: בארה"ב - ענייני תקרת החוב חלפו להם לעת עתה, הנגידה הנבחרת צפויה להמשיך ולתמוך במדיניות מוניטרית מרחיבה, הדוחות הכספיים שהתפרסמו עד כה עומדים לרוב בצפי ורמת הריבית האפסית צפויה להישמר בינתיים - כל אלה תומכים בשוקי המניות.

בהתאם להשקפה האופטימית, ממליצים בבנק אגוד על הגדלת החשיפה לרכיב המנייתי - בתיק מייצג מ-16% ל-20% ובתיק ספקולטיבי מ-26% ל-32%. כמו כן, ממליצים באגוד על השקעה שווה בין ישראל לחו"ל (50%-50%), זאת הן על רקע חולשתו של הדולר שקל והן על רקע הפוטנציאל הטמון עדיין בשוק בישראל לעומת האלטרנטיבות בחו"ל.

בנוגע לשוקי העולם, ממליצים כלכלני הבנק על השקעה בארה"ב ובנוסף ממליצים על כניסה לשוק האנגלי. "למאמינים בצמיחה האמריקאית ניתן להשקיע מעבר למדדים הרגילים גם דרך הראסל 2000 המשקיע ב-2,000 המניות הקטנות מתוך מדד ראסל 3,000", נכתב.

בבחינת הסקטורים המומלצים בארה"ב ניתן למצוא את סקטור הפיננסים, המזון וצריכה בסיסית, הקמעונאות וסקטור הבניה. בנוסף מומלצת השקעה במניות דיבידנד אמריקאיות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים, וגם סקטור הביוטכנולוגיה הטומן בתוכו פוטנציאל לעליות .