אמבלייז טרם הצליחה להשיג רוב נדרש לאישור עסקת אי.די.בי

גייסה כ-54% מהקולות הנדרשים (75%) להצבעת בעלי המניות הקרובה שתערך ב-30 לחודש ■ החברה במאמצים להשיג את הרוב הנדרש עד יום שלישי הקרוב

חברת אמבלייז, עליה השתלטה בי.ג'י.איי של אלכסנדר גרנובסקי, שותפו של נוחי דנקנר לרכישת השליטה באי.די.בי, טרם הצליחה להשיג את הרוב הדרוש באסיפה הכללית שלה על מנת להעביר את החברה לרשימה הרגילה (סטנדרט) מרשימת הפרימיום, של החברות הנסחרות בבורסה של לונדון , ובכך לאשר את עסקת אי.די.בי.

אתמול הודיעה החברה כי הצליחה לאסוף ייפויי כוח בלתי חוזרים להצבעה באסיפה הכללית שלה ב-30 באוקטובר מאת 54.41% מבעלי המניות. ל"גלובס" נודע שרודרס, המוסדי הגדול ביותר שמושקע באמלבייז ומחזיק ב-15% מהון המניות של החברה, תומך בהשקעה באי.די.בי. נציין כי הרוב הדרוש באסיפה הכללית לצורך קבלת ההחלטה להעביר את אמבלייז מרשימת הפרימיום אל הרשימה הרגילה (ססטנדרט), הוא 75% מתוך בעלי המניות המשתתפים בהצבעה. מהלך שכזה, אם יצא לפועל, יעביר את הסמכות להשקיע באי.די.בי מידי אסיפת בעלי המניות לדירקטוריון.

עם זאת, מקורבים לחברה ציינו בפני "גלובס" שמדובר באינדיקציה טובה לקראת האסיפה הקרבה, שכן באסיפות הקודמות של אמבלייז הגיעו בממוצע כ-60% מבעלי המניות. בימים אלה החברה נמצאת במאמץ לגייס את היתרה הנדרשת, כאשר היא מקווה לעשות זאת עד יום שלישי.

לאור זאת עולה השאלה האם יצליחו גרונבסקי ודנקנר לעמוד בדד ליין החדש שקצב ביהמ"ש המחוזי להגשת הצעות השקעה באי.די.בי. נזכיר כי אתמול נתן השופט איתן אורנשטיין הארכה של שבועיים, עד ה-3 לנובמבר, להגשת הצעות השקעה במסגרת המכרז על הקונצרן.

על פי הערכות, בי.ג'י.איי, שהשתלטה כאמור על אמבלייז על מנת לרתום את קופת המזומנים שלה (כחצי מיליארד שקל) להשקעה באי.די.בי, פועלת על מנת לקבל ייפויי כוח נוספים. כעת נראה כי החברה בונה על תרחיש בו לא יופיעו כל בעלי המניות לאסיפה המתוכננת ב-30 לאוקטובר, ובכך אולי יספיקו לה הקולות שתצליח לגייס.

נזכיר כי גרנובסקי ודנקנר הגיעו להסכם השקעה לפיו יזרימו 826 מיליון שקל לאי.די.בי באמצעות השתלטות על אמבלייז דרך BGI.