גוגל לוהטת: המניה עברה את רף ה-1,000 דולר לראשונה

גוגל הפתיעה אתמול כשדיווחה על עלייה של כ-15% ברווח הנקי ■ לפחות 16 בתי השקעות העלו את מחיר היעד שלהם למניה, למחירים שנעים בין 880 דולר ועד ל-1,220 דולר למניה ■ דויטשה בנק העלה את מחיר היעד שלו בכ-26%

מניית גוגל עולה היום (ו') במהלך המסחר בוול סטריט לשיא חדש, לאחר פרסום התוצאות הפיננסיות לרבעון השלישי אתמול, שהפתיעו ועלו מעבר לציפיות האנליסטים בשוק. המניה עברה היום את רף ה-1,000 דולר, לראשונה בתולדותיה, והיא ממשיכה בעלייה מתחילת השנה, כבר מעל ל-35% נכון ליום המסחר הנוכחי.

לפחות 16 בתי השקעות העלו את מחיר היעד שלהם למניה, למחירים שנעים בין 880 דולר ועד ל-1,220 דולר למניה. דויטשה בנק העלה את מחיר היעד שלו בכ-26%, מ-970 דולר ל-1,200 דולר.

כאמור, ענקית האינטרנט הפתיעה אמש כשדיווחה על עלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-2.97 מיליארד דולר או 10.74 דולרים למניה (Non-GAAP) ברבעון השלישי של 2013, מעל צפי האנליסטים שעמד על רווח של 10.36 דולרים למניה.

החברה היכתה את התחזיות גם בשורה העליונה ודיווחה על הכנסות של 14.89 מיליארד דולר, בעוד ממוצע התחזיות בשוק עמד על הכנסות של כ-11.7 מיליארד דולר. בתקופה המקבילה אשתקד החברה דיווחה על רווח נקי של 2.18 מיליארד דולר או 9.03 דולרים למניה על הכנסות של 11.3 מיליארד דולר.

מהדוחות עולה כי האתרים שבבעלות גוגל, הניבו לה הכנסות בשיעור של 9.39 מיליארד דולר ברבעון השלישי, כ-68% מסך ההכנסות של החברה. מדובר בגידול של 22% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012. בנוסף, האתרים השותפים של גוגל, ייצרו לה הכנסות של 3.15 מיליארד דולר, או 23% מסך ההכנסות של החברה.

התשלום לפי קליקים, (paid clicks), עלה ברבעון השלישי בכ-26%, בהשוואה לרבעון השלישי ב-2012 ובכ-8% בהשוואה לרבעון השני של השנה. עם זאת, העלות לקליק (Cost-Per-Click) הכוללת גם מודעות של גוגל באתרים שונים ברשת, ירדה בכ-8% ברבעון השלישי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובכ-4% בהשוואה לרבעון השני של 2013.

בנוסף, אנליסטים מציינים כי ההכנסות מיוטיוב יסייעו לגוגל להמשיך לדהור קדימה. על פי הערכות, גוגל הכניסה ב-2012 כ-4 מיליארד דולר רק מפרסומות ביוטיוב, ואלה גדלו ב-75% ברבעון השלישי של 2013 לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.