גאדג'טים: סמסונג גלקסי נוט 3 - מסך עצום ומחיר גבוה

לסמסונג אין ממש מתחרים לפאבלט המציע גם מסך גדול מאוד וגם עט מגע, אך המחיר מרתיע ■ אין סיבה לקפוץ עם מחירי הסמארטפון ל-4,000 שקל, כאשר התרגלנו למצוא מכשירים (עדיין יקרים מאוד) הנמכרים ב-3,000 עד 3,500 שקל

קטגוריית הפאבלטים (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) ממשיכה להתרחב. Note 3 של סמסונג שייך לסדרת מכשירים שהייתה אמורה לפנות לנישה קטנה של אנשים אבל הפכה לפופולרית. מה שמבדל אותה מפאבלטים אחרים הוא עט המגע.

מסך: סמסונג מצליחה כל שנה למתוח את גודל המסך של מכשירי סדרת הנוט שלה. בעוד שדגם הנוט הראשון הגיע עם מסך שנחשב ענקי לאותה תקופה בגודל 5.3 אינץ', הדגם החדש כבר מתגאה במסך בגודל 5.7 אינץ', שלמרבה הפלא עדיין יכול לשבת בצורה נוחה בכיס הג'ינס. המסך הוא Full HD באיכות מוצלחת מאוד עם צבעים חדים ורמת בהירות טובה. למרבה ההפתעה, סמסונג הצליחה לדחוס את המסך הזה במכשיר עם משקל של 168 גרם.

עט מגע: עט המגע של סמסונג, S Pen, מגיע בגרסה הכוללת ממשק בשם Air Command, שבו ניתן לבצע במהירות כתיבת תזכורות, שמירה של טקסטים, תמונות וקטעי וידיאו לתוך תיבת אחסון. סמסונג מציעה כתיבה בכתב יד בעברית והמרה של הטקסט באופן אוטומטי לפונטים מתאימים למכשיר. זה עובד טוב, אבל לא בצורה מושלמת. הסיבה היא איטיות מסוימת בתהליך ההמרה, שמפריעה כאשר רוצים לכתוב מספר משפטים במהירות. מצד שני, היכולת לכתוב פתקים ולהשאיר אותם בכתב יד או לשרבט על תמונה או מפה שרוצים לשלוח היא יכולת מוצלחת מאוד. עט המגע נותן פתרון טוב למי שזקוק ליכולת הזו.

ממשק: הנוט 3 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד ג'לי בין בגרסה העדכנית 4.3. לסמסונג יש יכולות רבות שהיא משלבת עליה, למשל הפעלת שתי אפליקציות בו זמנית, כאשר המסך מתחלק לשניים, אפליקציית שלט רחוק אוניברסלי (יש אינפרה אדום), מד צעדים לחובבי יישומי הבריאות ושידור תצוגת המסך לטלוויזיה תואמת.

חומרה: הנוט 3 מריץ בו זמנית שני מעבדים עם ארבע ליבות של סמסונג מסוג Exynos 5. מעבד אחד במהירות 1.9 ג'יגה הרץ והשני במהירות 1.3 ג'יגה הרץ. בנוסף יש לו גם 3 ג'יגה זיכרון והתוצאות הן עבודה חלקה ללא גמגומים. נפח האחסון הפנימי הוא 32 ג'יגה וניתן להרחיב אותו בעוד 64 ג'יגה באמצעות כרטיס זיכרון. הבלוטות' הוא בגרסת 4 העדכנית, אבל אנחנו סבלנו מתופעה שגרמה להתקן התקשורת הזה להפסיק את הפעולות שלו לעיתים לא רחוקות.

מצלמה: 13 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש באיכות מוצלחת מאוד. סמסונג הוסיפה כל יכולת צילום שהיא מכירה, החל מצילום ב-HDR (שילוב של מספר תמונות בחשיפות שונות), מצב "מחק" המוחק אובייקטים שנכנסו לתמונה בטעות ומצב "דרמה" המאפשר לצלם מספר תמונות של אדם קופץ ולמזג אותן לתמונה אחת בהן רואים את הדמות מספר פעמים.

סוללה: מגיעה בהספק של 3,200 מיליאמפר לשעה. הסוללה כמעט שלא מתחממת והיא תחזיק בקלות יום שלם של עבודה מסיבית.

בשורה התחתונה: לסמסונג אין ממש מתחרים למכשיר המציע גם מסך גדול מאוד וגם עט מגע וכאן היא עושה עבודה מוצלחת מאוד. עם זאת, המחיר מרתיע. אין סיבה לקפוץ עם מחירי הסמארטפון ל-4,000 שקל, כאשר התרגלנו למצוא מכשירים (עדיין יקרים מאוד) הנמכרים ב-3,000 עד 3,500 שקל.

מחיר: 4,000 שקל (שנתיים אחריות דרך סאני).

ציון: 9.