מחקר: מודעות פייסבוק משתלמות יותר למפרסמים באייפון

ההחזר על ההשקעה בפרסום בתחום הקמעונאות באפקליציות iOS גבוה פי 17 מאשר במודעות באנדרואיד

מחקר חדש, שבחן 200 מיליארד מודעות בפייסבוק, מצא כי מודעות בתחום הקמעונאות שפורסמו באפליקציות iOS של הרשת החברתית, הניבו למפרסמיהם החזר על ההשקעה (ROI) גבוה ב-1,790% יותר מאשר מודעות באנדרואיד.

נתונים שונים מחוץ לקמעונאות

המחקר, שנערך על-ידי חברת Nanigans, אחת החברות המובילות ברכישת מודעות בפייסבוק, הראה כי בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ההחזר על ההשקעה ב-iOS גבוה פי 17 לעומת האנדרואיד, וכי ההכנסה פר קליק (RPC) גבוהה פי 6.1 ב-iOS לעומת האנדרואיד.

המחקר מראה כי בעוד שהמפרסמים בתחום הקמעונאות ב-iOS יקבלו החזר על ההשקעה הגבוה ב-162% ממה שהם השקיעו, מי שמפרסם באנדרואיד יקבל 10% פחות ממה שהוא השקיע.

דן סלאג'ן, סגן נשיא בכיר ב-Nanigans, הבהיר כי הנתונים שונים לגמרי בתעשיות אחרות מחוץ לקמעונאות, כמו גיימינג או מסחר מקוון.

מחיר מודעה דומה בשתי המערכות

עוד עולה מהמחקר כי מחיר המודעות בשתי מערכות ההפעלה כמעט דומה, כשב-iOS העלות פר 1,000 חשיפות (CPM) עומדת על 4.99 דולר לעומת 4.87 דולר באנדרואיד.

המחקר מצביע גם על כך שהמפרסמים ב-iOS הגדילו את תקציב הפרסום שלהם מ-20% ל-iOS בינואר ל-50% בספטמבר - זאת למרות העובדה שאנדרואיד הוא השחקן המשמעותי בשוק עם יותר מכשירים.