כדורגלנים שיחגגו גול בחבישת כיפה - יקבלו כרטיס צהוב

ההתאחדות לכדורגל לשופטים: "עקב ריבוי הדתות והרגישויות השונות בקרב האוכלוסיות השונות, ועל מנת למנוע פרובוקציה ושלהוב יצרים שלא לצורך, הוצאת כיפה וחבישתה ע"י השחקן המבקיע תגרור אחריה כרטיס צהוב"

ההתאחדות לכדורגל הוציאה היום (ב') הנחיה לשופטי הכדורגל בליגות השונות בישראל לחידוד הנהלים במקרים של חגיגות הבקעת שערים. לפי ההנחייה, אם שחקן שהבקיע גול חגג לאחר מכן ע"י חבישה כיפה - הדבר יגרור שליפת כרטיס צהוב מיידית.

בהודעת ההתאחדות לשופטים נכתב, כי "עקב ריבוי הדתות והרגישויות השונות בקרב האוכלוסיות השונות, ועל מנת למנוע פרובוקציה ושלהוב יצרים שלא לצורך, הוצאת כיפה וחבישתה ע"י השחקן המבקיע תגרור אחריה כרטיס צהוב".

בנוסף, בהתאחדות מחדדים שוב באילו מקרים נדרשת שליפת הכרטיס הצהוב: במקרה בו השחקן עשה תנועה שיצרה פרובוקציה שזלזלה או שלהבה את האווירה במשחק; במקרה של טיפוס על הגדר; במקרה של הסרת חולצה או כיסוי הראש עם החולצה; או שליפת מסכה או פריט דומה.

ההנחייה של ההתאחדות לכדורגל באה לאחר מחזור המשחקים האחרון שבו גיא דיין, שחקן קבוצת הפועל עכו שמשחקת בליגת העל בכדורגל, קיבל כרטיס צהוב במשחק נגד הפועל רעננה, לאחר שבחגיגות השער הוציא כיפה וחבש אותה - וספג כרטיס צהוב. במשחק הקודם שבו ביצע את המעשה הזה, הוא לא זכה להתערבות מהשופט, ולכן בהתאחדות סברו שכדאי להוציא את ההנחייה הזו לאיגוד השופטים.