עיתון טורקי: "צעירים יהודים בורחים מטורקיה בגלל ארדואן"

"הורייט": האנטישמיות בטורקיה במגמת עלייה בין היתר בשל ההתבטאויות החריפות של הממשלה בראשות ארדואן, מה שהוביל כבר להגירה של מאות צעירים יהודים מטורקיה

הידרדרות היחסים בין טורקיה לישראל מבריחה צעירים יהודים מטורקיה ולוחצת על הקהילה היהודית בת 15 אלף התושבים בטורקיה. כך מדווח העיתון הטורקי "הורייט".

האנטישמיות בטורקיה במגמת עלייה בין היתר בשל ההתבטאויות החריפות של הממשלה בראשות רג'פ טאיפ ארדואן, מה שהוביל כבר להגירה של מאות צעירים יהודים מטורקיה. היעדים המועדפים עליהם הם ארה"ב ואירופה, לאו דווקא ישראל.

לפי הדיווח, המתיחות החלה לאחר אירועי המשט לעזה והוחרפה בעקבות העימות המתוקשר והמפורסם בין ארדואן לנשיא שמעון פרס בוועידת דאבוס.

נסים גובניס, סגן יו"ר ארגון יוצאי טורקיה בישראל, אמר ל"הורייט" כי החליט להגר לישראל בשנות ה-80 בגלל המתיחות בטורקיה באותן שנים: "ילדיי לא רצו ללמוד בטורקיה כי לחצו עליהם לקחת צד בהקשר הפוליטי. הם למדו בישראל. השנתיים הראשונות כאן היו קשות אך אני לא מתחרט שהיגרנו".

בהתייחסו לאמירות של ארדואן נגד יהודים אמר גובניס: "הביטו באווירה בטורקיה היום. לא נוח לנו להיות 'שונים'. אני יותר טורקי מרבים אחרים אבל קשה לנו לשכנע אותם".