האוצר הקים צוות לטיפול במשבר בדואר ישראל

בצוות ישתתפו נציגים מטעם החשב הכללי, רשות החברות ומשרד התקשורת

אגף התקציבים במשרד האוצר הקים צוות רחב לטיפול במשבר בחברת דואר ישראל. ל"גלובס" נודע כי האוצר בהובלת אגף התקציבים גייס את רשות החברות, החשב הכללי ומשרד התקשורת, על מנת לנסות ולמצוא פתרון ארוך טווח למשבר בחברה, שייעשה בתיאום עם הנהלת הדואר והעובדים.

המשבר בדואר נעוץ בחשש שהחברה לא תוכל לעמוד בהחזרי האג"ח שלה (375 מיליון שקל שנותרו) בשל הגירעון בו היא נמצאת. החברה טוענת שתוכל לעמוד בהחזר חלקי של החוב, והדבר עורר את חששם של מחזיקי האג"ח, שכבר הקימו נציגות ונפגשו עם החברה מספר פעמים. בפגישתם האחרונה ביקשו המחזיקים שהחברה תשפר את הביטחונות ושתתקיים פגישה בינם ובין המדינה.

באוצר מבינים שהמצב בדואר ישראל לא יכול להמשיך לאורך זמן וכי נדרשת רפורמה רחבה שלא תסתיים בכך שיימצא פתרון רק למחזיקי האג"ח, אלא תאפשר לחברה לעמוד על רגליה ולהתחרות בשוק שנפתח לתחרות ונוגס ברווחי הדואר מבלי שתוכל להתמודד ביעילות. זאת, בגלל תנאי הרישיון שלה שאינם מאפשרים לה להוזיל מחירים מצד אחד, ולכן היא מאבדת נתחי שוק גדולים בשוק העסקי והרווחי, ומצד שני, להתייעל ולפטר עובדים בשל התנגדות הוועד.

הצוות ייקח בחשבון בעבודה שלו את העובדה שבימים אלה מתנהלת ועדה לקביעת כללי התחרות בשוק הדואר, ועדת רייך בראשות זיו רייך, שבמסגרתה ייקבעו תעריפי הדואר לשנים הבאות.

בסכסוך העבודה שהתרחש השבוע בין העובדים להנהלה, הוחלט בעקבות התערבות בית הדין לענייני עבודה, כי הצדדים יחזרו לשולחן המו"מ ובמקביל יפסיקו העובדים את העיצומים שנקטו בהם. העובדים בירכו על החלטת בית הדין משום שלטענתם הנהלת החברה תיאלץ כעת לשבת איתם ולנהל מולם מו"מ להבטחת זכויותיהם.