פסגות: "קנייה" בסיכון גבוה למניות השותפות ב"לוויתן"

האנליסט נעם פינקו: ישראמקו מתומחרת בשווי מלא ■ "במקרה שיהיה יצוא מ'לוויתן' לטורקיה, הטורקים יקימו את הצינור, והעלויות היחידות שיחולו על השותפויות הן של ההפקה - מה שיחסוך מיליארדי דולרים" ■ מה מחירי היעד?

האנליסט נעם פינקו מבית ההשקעות פסגות פרסם היום עדכון לסקירתו על מניות הגז הטבעי השותפות בקידוחי "תמר" ו"לוויתן". זאת, בעקבות אישור בג"ץ השבוע להמשיך בתוכניות היצוא.

להערכתנו, אומר פינקו, יש סיכוי סביר שכמות הגז שתתגלה מול חופי ישראל תגדל כך שסך היקף היצוא יגדל בעתיד. "השינוי המרכזי שחל מאז העבודה הקודמת שלנו הינו השיפור היחסי ביחסים הדיפלומטים עם טורקיה שהוביל לפתיחת מגעים בין שותפות לוויתן לשחקנים במשק הגז הטורקי על מנת לייצא גז לטורקיה. משק הגז הטורקי הוא ענק וצורך מעל ל-45 BCM בשנה שצפויים לגדול עד ל-60 BCM בשנת 2017. הספקיות העיקריות הן רוסיה, איראן ואזרביז'ן. הטורקים יכולים להגדיל את הרכישות מהם, אך בכך הם יגדילו את התלות שלהם במדינות הללו".

במקרה שיהיה יצוא מלוויתן לטורקיה, הטורקים יקימו את הצינור, והעלויות היחידות שיחולו על השותפויות הן של ההפקה - מה שיחסוך מיליארדי דולרים. היצוא יוכל להתחיל כבר בשנת 2017 ולהסתכם בכ-8-10 BCM בשנה במחירים של 9-10 דולר ל-MMBTU. יישום תוכנית זו מעלה משמעותית את שווי המאגר.

לגבי הפוטנציאלי המצרי אומר פינקו: "תתפלאו. יש כזה. 2 מתקני LNG גדולים במצרים לא יכולים לספק את חוזי היצוא להם הם מחויבים בשל המחסור בגז במדינה ובלוויתן מדברים עם החברות הזרות המפעילות אותם מתוך כוונה שהן יקימו צינור תת-ימי אל מתקני ההנזלה. כך ניתן למכור כ-5-10 BCM בשנה במחיר גבוה מהשוק המקומי ללא השקעה נוספת".

תרחישי היצוא מלוויתן הם רבים. "בטווח הקצר אנו רוצים לראות האם וודסייד תיכנס לפרויקט ואם כן, באיזו שווי (בפסגות סבורים כי יהיה מו"מ חדש על שווי המאגר, שכן מסמך ההבנות המקורי אינו מחייב)".

בשורה התחתונה מציין פינקו: "לוויתן הוא פרויקט ענק ומורכב הכולל מספר רב של תרחישים ורמות של אי-ודאויות, ולכן קשה יותר לתמחרו. התרחיש המרכזי שבחרנו בו כולל יצוא לטורקיה וירדן בהיקף של 10 BCM לשנה ומתקן הנזלה צף ליצוא למזרח בהיקף של 5 BCM בשנה. בנוסף יסופק גז לשוק המקומי בהיקף של 70% מהפער בין מה שתמר יספק לכלל התצרוכת הצפויה".

"נדגיש כי לא התחשבנו בפוטנציאל הנפט. אנו סבורים כי הפוטנציאל של לוויתן ביצוא אזורי הוא עצום ובמקרה שיתממש יציף ערך רב בעתיד ובמצב כזה מניית רציו הינה המומלצת. עם זאת נכון לעכשיו רמות הסיכון במניות לוויתן הן גבוהות בשל הסיבוכים הגיאופוליטים הקשורים ביצוא אזורי. במקרה שלא נראה יצוא אזורי, אזי כל מניות לוויתן הינן יקרות ומניית רציו הינה הרגישה יותר כמובן".

עוד מציינים בפסגות כי מניית ישראמקו , החשופה במלואה לתמר מתומחרת בשווי מלא, על אף הסיכונים הנמוכים במאגר זה (ישנה עדיין רק אי וודאות מסוימת לגבי יכולת היצוא מתמר). "המלצתנו הינה קנייה למניות השותפות במאגר לוויתן כאשר אנו מדגישים כי מדובר בקנייה בסיכון גבוה שכן למעשה הרבה מאוד תלוי ביחסים בין ישראל לטורקיה (ו/או לחלופין עם המצרים). נציין כי לגבי קבוצת דלק אנו נשארים בהמלצת החזק בשל היעדר דיסקאונט סחיר וכלכלי".

מחיר היעד של פינקו לאבנר הוא 3.44 שקלים, דלק קידוחים 20.4 שקל, רציו 54 אג', קבוצת דלק 1,229 שקל וישראמקו 66 אג'.