טאואר במו"מ לרכישת מפעלי שבבים מחברת פנסוניק

על-פי דיווח בעיתון "ניקיי" היפני, פנסוניק מתכננת לקצץ כ-7,000 משרות מיחידת השבבים שלה עד חודש מארס 2015, כ-50% מכוח העבודה ■ טאואר צפויה לסגור את העסקה עד תחילת 2014 ■ בטאואר סירבו להגיב לידיעה

חברת פנסוניק בקשיים, וייתכן כי טאואר הישראלית היא שתרוויח מכך. על-פי דיווח בעיתון "ניקיי" היפני מהיום (ה'), טאואר מנהלת מו"מ עם פנסוניק לרכישת מפעלים שנמצאים בקשיים.

על-פי העיתון, פנסוניק מתכננת לקצץ כ-7,000 משרות מיחידת השבבים שלה עד חודש מארס 2015, כ-50% מכח העבודה, על מנת להתמודד עם הפסדים כבדים מהשנתיים האחרונות, בהיקף של כ-15 מיליארד דולר. טאואר ופנסוניק צפויות לסגור את העסקה בתחילת השנה הבאה.

נציין, כי עקב מצבה הכלכלי של פנסוניק, אם וכאשר השיחות יבשילו לכדי עסקה, המחיר שתשלם טאואר לא צפוי להיות גבוה.

אם הרכישה אכן תתממש, תהיה זו רכישה נוספת של מפעלי שבבים על-ידי החברה הישראלית. לפני כשנתיים רכשה טאואר מתקן ייצור של חברת מייקרון טכנולוגיות האמריקאית הממוקם בעיר נישיוואקי ביפן. זמינותו של כושר הייצור הנוסף נדרשת על מנת לאפשר לחברה לענות על הביקוש הגובר מצד בסיס לקוחותיה ולהיערך לפוטנציאל העסקי הקיים ביפן.

מטרת הרכישה הייתה לאפשר לטאואר להשיג את המטרה אותה הציבה לעצמה בתוכניתה העסקית של מכירות שנתיות בגובה מיליארד דולר עד שנת 2014. נכון להיום, המפעל עובד ברבע מיכולת הניצול שלו לאחר שמייקרון הפחיתה את רכישות השבבים ממנה.

בנוסף לכך רכשה לפני כשנתיים החברה מפעל שבבים נוסף ביפן, בסכום מוערך של עשרות מיליוני דולרים.

בטאואר סרבו להגיב לידיעה.