זהירות הם באים: מניות אינטרנט שהשורטיסטים נוהרים אליהן

נראה כי סוחרי השורט החליטו כי הראלי במניות חברות האינטרנט הגיע לשיא ולכן הם הגדילו את ההימורים שלהם כנגד הסקטור ■ בין המניות שעל הכוונת: יאהו, גרופון וזינגה

מניותיהן של חברות אינטרנט רבות זינקו בשיעור דו ספרתי מתחילת השנה. נראה כי סוחרי השורט החליטו כי הראלי במניות חברות האינטרנט הגיע לשיא ולכן הם הגדילו את ההימורים שלהם כנגד הסקטור.

אז אילו חברות עומדות על הכוונת של סוחרי השורט?

יאהו - שיעור יתרות השורט במניית ענקית האינטרנט זינק ב-22% בשבועיים הראשונים של חודש אוקטובר, לרמה של 30.4 מיליון מניות. זאת, לאחר שהדוחות הרבעון השלישי שהחברה פרסמה לאחרונה הצביעו על כך שעסקי הפרסום של החברה לא צמחו.

גרופון - שיעור יתרות השורט על מניית חברת הקופונים זינק ב-23% מתחילת אוקטובר, לרמה של 30.2 מיליון מניות. אריק לפקובסקי, אחד ממייסדי החברה, ניסה לשכנע את המשקיעים כי אסטרטגיית המובייל שהוא תכנן תצליח, אך נראה כי סוחרי השורט לא התרשמו מכך, בייחוד לאור העובדה שמניית החברה נסחרת עדיין ברמות שפל.

זינגה - שיעור יתרות השורט על מניית החברה זינק לאחרונה ב-18% לרמה של 34.6 מיליון מניות. עם זאת, נראה כי השורטיסטים נקלעו למעין "שורט סקוויז" היום מאחר והמניה מזנקת בכ-12% במסחר בוול סטריט, לאחר שהצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים בדוחות שפרסמה ודיווחה על עלייה במכירות.

מנגד, סוחרי השורט החליטו לצמצם את הפוזיציות שלהם במספר מניות. כך למשל, במניית J.C.PENNEY , שיעור יתרות השורט ירד ב-8% ל-76.8 מיליון מניות, במניית ג'יי.פי מורגן השורטיסטים הפחיתו את הפוזיציה ב-9% ל-43 מיליון מניות וכך גם ממניית נוקיה .