נעילה חיובית בבורסה; טבע טיפסה 3%, בזן הוסיפה 2.5%

הממשלה אישרה את מינוי קרנית פלוג לאישור הממשלה ■ ביום שני - החלטת הריבית לנובמבר ■ סיטיגרופ העניק למניית טבע המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 47 דולר ■ בזק התאוששה מהנפילות של שבוע שעבר

היום הראשון של שבוע המסחר בבורסה בת"א נחתם בעליות שערים, על רקע נעילת שבוע חיובית בוול סטריט בפעם השלישית ברציפות. מניות טבע ובזן, שטיפסו עד כ-3% תמכו במדד המעו"ף שננעל בעלייה של כ-0.5%, ברמה של 1,293 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-656 מיליון שקל.

המועמדת לתפקיד נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג, עברה את המבחן הראשוני בדרך לתפקיד הנחשק, כאשר ועדת טירקל, הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים, אישרה את מועמדותה של פלוג לתפקיד נגידת בנק ישראל. במהלך השבוע החולף נפגשו חברי הוועדה עם ד"ר פלוג, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר האוצר יאיר לפיד. מינויה של פלוג אושר היום בישיבת הממשלה השבועית.

ביום שני תפורסם החלטת הריבית לחודש נובמבר, לאחר שבחודש הקודם הוריד הבנק את הריבית ל-1%.

המלצת "קנייה" לטבע

מניית בזק ריכזה עניין, לאחר שביום חמישי צללה בשיעור של יותר מ-7%, הפילה איתה את בי קומיונקיישנס ואת אינטרנט זהב והכבידה על המעו"ף. זאת בשל המלצת "מכירה" מיידית שהוציא האנליסט מייקל קלר מסיטי.

בנק ההשקעות סיטיגרופ החל לסקר את מניית טבע והעניק לה המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 47 דולר. ליאב אברהם, אנליסט הפארמה של סיטי, כתב בסקירה שפרסם כי אם החברה תצלח את מכשול פקיעת הפטנטים של הקופקסון, מניית החברה עשויה לזנק לרמה של עד 60 דולר.

בבילון הוסיפה לרכז עניין לאחר שקרסה בכ-30% בשבוע שעבר ברקע הסכנה לביטול החוזה בינה לבין יאהו.

במהלך סוף השבוע נודע כי עקיבא מוזס, יו"ר בזן החל מספטמבר אשתקד, נאלץ לפנות באופן זמני את כסאו מסיבות אישיות ורפואיות זמניות. מצבו הרפואי של מוזס אינו מוגדר חמור, אך הטיפול דורש את מירב זמנו ומרצו של מוזס ולכן הוא מפנה את תפקידו באופן זמני. את מקומו של מוזס בתפקיד יו"ר בזן ימלא באופן זמני דיוויד פדרמן, סגן יו"ר הדירקטוריון ב-6 השנים האחרונות.

נכסים ובנין הודיעה על השלמת העיסקה למכירת בניין "ברניס" בשיקגו ב-154 מיליון דולר. הבניין נרכש במרץ 2011 בכ-122 מליון דולר והרווח הכלכלי לפני מס מסתכם בכ- 38 מיליון דולר. מכירה זו צפויה להניב תזרים מזומנים ברוטו של כ-69 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי]