שלמה נחמה מצטרף לתמיכה ביו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר

(עדכון) - יו"ר אלומיי שהחלה להיסחר היום בת"א, מצטרף לשלושת הרגולטורים ולשר האוצר, שיצאו נגד המתקפה האגרסיבית של "פעילי שוק ההון המודאגים"

יו"ר רשות ני"ע, פרופ' שמואל האוזר, ממשיך לקבל תמיכה מבכירים בשוק המקומי שיוצאים נגד הקמפיין האנונימי שמתנהל מולו. לרוח הגבית שקיבל האוזר בשבוע שעבר משר האוצר יאיר לפיד ושלושת הרגולטורים (הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון; המפקח על הבנקים; והממונה על הרשות להגבלים עסקיים), הצטרף היום (א') גם איש העסקים שלמה נחמה.

"איני שותף להתלהמות הכללית על מצבה של הבורסה הישראלית. יותר מכך, אני דוחה מכל וכל את טענותיהם של גורמים אנונימיים המבקשים לפגוע בלגיטימיות של הרשות ושל העומד בראשה, תוך גרירת הבורסה הישראלית לעניין" אמר נחמה, יו"ר חברת האנרגיה הירוקה אלומיי קפיטל (Ellomay Capital), שמנייתה החלה להיסחר היום ברישום כפול בבורסה בת"א.

אלומיי קפיטל, שבשליטת שלמה נחמה, חמי רפאל ורן פרידריך, הצטרפה לאחד העם כשברקע זינוק של למעלה מ-80% במנייתה מתחילת השנה בבורסת ניו יורק. בעלי מניות בולטים נוספים בחברה, שמשקיעה במיזמים שונים בתחומי האנרגיה והתשתיות בארץ ובחו"ל, הם קרן ספרה וזוהר זיסאפל, ממייסדי קבוצת רד-בינת.

נחמה, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, הוסיף כי "מדובר בניסיון מסוכן להחליש את הרגולטור, שאחראי על אחד מהמכשירים הרגישים בכלכלה הישראלית. אני מנצל הזדמנות זו לומר להאוזר: המשך בדרכך זו". הדברים נאמרו במסגרת טקס פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

לפיד: "מרפים ידיו של איש ציבור"

לפני כשבוע עלה קמפיין פרסום אגרסיבי נגד יו"ר הרשות. הקמפיין, שעליו חתומים "פעילי שוק הון מודאגים" ומנוהל על ידי משרד יחסי הציבור רונן צור, כולל עד כה הפצה של לוח שנה עם תמונות של האוזר ולצדן האשמות כי יו"ר הרשות הוא זה שאחראי למצבה העגום של הבורסה. ביום חמישי האחרון הפיצו "הפעילים המודאגים" סרטון בשם "האקסיות של האוזר", ובו הם טוענים כי האוזר אשם במחיקתן של חברות מהמסחר באחד העם. יוזמי הקמפיין אף ניסו לפרסם בכלי התקשורת מודעת דרושים פיקטיבית לתפקיד מנכ"ל הבורסה, שכללה אף היא האשמות וביקורת חריפה על תפקודו של האוזר.

הקמפיין נגד האוזר מעורר הדים רבים וסקרנות באשר למי עומד מאחוריו. במקביל, הוא זוכה להודעות גינוי. כך למשל, ביום חמישי האחרון התייחס לנושא שר האוצר לפיד, שאמר כי הוא "דוחה בשאט נפש ניסיונות נאלחים מסוג זה של ניהול קמפיינים אישיים על ידי גורמים אלמוניים בעלי ממון ואינטרסים סמויים, שכל מטרתם להטיל אימה ולרפות את ידיו של שליח ציבור העושה עבודתו נאמנה, ללא מורא וללא משוא פנים, לטובת ציבור המשקיעים והחוסכים", וביקש לחזק את ידיו של האוזר "נוכח הקמפיין המתנהל נגדו על ידי גורמים אנונימיים".

3 הרגולטורים: "נחצו גבולות"

בהמשך התייחסו לנושא גם עמיתיו הרגולטורים של האוזר. בהודעה משותפת מסרו הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר; המפקח על הבנקים, דודו זקן; והממונה על הרשות להגבלים עסקיים, פרופ' דיוויד גילה כי הם "מגנים את מסע ההשמצות המתנהל בימים האחרונים כנגד יו"ר הרשות לניירות ערך. דיון ציבורי על אודות מדיניות של רגולטור כזה או אחר הינו דבר ראוי ורצוי. עם זאת, במקרה הזה נראה שנחצו גבולות, וניסיון להשפיע על קביעת מדיניות הפך למתקפה משולחת רסן כנגד עובד ציבור. הרגולטורים מבקשים לחזק את ידיו של מר שמואל האוזר בפרט, ושל עובדי הרשות לניירות ערך בכלל, אשר ימשיכו, ללא ספק, לפעול במקצועיות וביושרה לטובת המשק הישראלי כולו".